بنده و مطیع خدا باشیم

حجت الاسلام دانشمند بابیان اینکه باید بنده و مطیع خدا باشیم و پیرو ائمه معصومین(ع)؛ این همان چیزی که از ما می‌خواهند، گفت: خودمان گره‌های زندگی خودمان را ایجاد می‌کنیم، خداوند فرمودند اگر به حرفم گوش کنید عزتتان می‌دهم، چه ایرادی دارد مطیع خداباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «مهدی دانشمند» در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران اظهار کرد: موضوع بحث ما در دهه دوم ماه رمضان سال ۱۴۰۱ در دفتر نماینده ولی فقیه استان مازندران، بررسی آیات قرآن در خصوص شرط و شروط الهی است، حدود ۳۰ آیه در این زمینه داریم که ۱۵ آیه آن شرط و شروط‌ هایی که خدا گذاشته یا همان اگرها، ۱۵ شرط هم توسط مومنین قلابی گذاشته شد که هیچ سرانجامی هم نداشت.

 

این واعظ برجسته کشور افزود: متاسفانه ما انسان ها عادت کردیم به‌جای به چالش کشاندن خودمان گناه را گردن جریانات، شانس و چشم و اگرهایی می‌اندازیم که برای خودمان ردیف می‌کنیم هیچ وقت نشد بگوییم ما گناه و اشتباه کردیم، بلاها و مصیبت‌ها را در وجود خودمان باید جست و جو کنیم.

 

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه در دنیا یک سری قوانین وجود دارد که اگر به آن توجه نکنیم خودمان ضرر می‌کنیم، عنوان کرد: اعمال خودمان باعث ایجاد دردهای وجودمان شده است، باید خودمان را بتکانیم، خودمان گره‌های زندگی خودمان را ایجاد می‌کنیم، خداوند فرمودند اگر به حرفم گوش کنید عزتتان می‌دهم، چه ایرادی دارد مطیع خداوند باشیم، ولی بسیاری از ما مسلمانان به اندازه یک آرایشگر خدا را باور نداریم، در حالی که ریش و قیچی را باید دست خدا بدهیم تا قشنگمان کند‌.

 

وی یادآور شد: من من کردن را فراموش کنیم، فرق بین موسی (ع) و فرعون گفتن من و او است، خیلی‌ها از ما انسان ها، فرعون کوچک هستیم، گاهی درگیر غرور و تمجدید دیگران می‌شویم.

 

حجت الاسلام دانشمند با بیان خاطره‌ای از شهید کافی، خاطرنشان کرد: او که خدمات بسیاری ارائه داد خودش تعریف کرده که غرور و منم منم زدن کار دستش داد، بداخلاقی با زن و فرزند بی‌برکتی می‌آورد و این هم دلیل دارد.

کد خبر 1166039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha