خدمت خالصانه بهترین قدرشناسی مسئولان از  مردم است/ سهم هر بخش در تحقق عینی شعار سال شناسایی شود

حجت‌الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه برای قدرشناسی از مردم باید برای آنها خالصانه خدمت کرد گفت: به منظور تسریع در تحقق شعار سال، علاوه بر شناخت دقیق باید سهم هر بخش در تحقق عینی این شعار شناسایی شود و برای آن برنامه‌ داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌ فرد» امروز (جمعه ۲۶ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با بیان اینکه شعار سال رهبری در سه کلید واژه خلاصه می شود اظهار کرد: مسئولان باید در سه عرصه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین برنامه‌ریزی کنند تا بتوانیم تولیدی دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان یکی از دلایل وجود مشکلات در جامعه این است که مسئولان بدون فکر کار می‌کنند افزود: بیش از ۱۰ سال است که معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته و این به دلیل آن است که تعدادی از ما مسئولان حرف مقام معظم رهبری را گوش نکرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه برای قدرشناسی از مردم باید برای آنها خالصانه خدمت کرد ادامه داد: اینکه ما از مردم برای حضور در صحنه‌ها تشکر کنیم اما مشکلات مردم را حل نکنیم قدرشناسی نیست.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه به منظور تسریع در تحقق شعار سال، علاوه بر شناخت دقیق باید سهم هر بخش در تحقق عینی شعار سال شناسایی شود اضافه کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که شعار سال در حد بنر باقی بماند بلکه هر مسئولی در هر حوزه در رابطه با شعار سال برنامه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تعیین اهداف کلان اقتصادی در بازه زمانی مشخص باید در دستور کار قرار گیرد ابراز کرد: تشکیل فرمانده واحد در زمینه تحقق شعار سال و هیات‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌های اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید ناخالص ملی اذعان کرد: در کشورهای توسعه یافته بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص سهم صنایع دانش بنیان است در حالی که در ایران سهم ما حدود ۲ درصد است.

 

وی خاطر نشان کرد: بخش اصلی عدم توفیق شرکت‌های دانش بنیان در خلق ارزش افزوده ناشی از موانع، چالش‌ها و ساختارهایی است که در کشور وجود دارد که باید برطرف شوند.

 

نماینده ولی فقیه  در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن روز ارتش عنوان کرد: ارتش یکی از ابزارهای اقتدار در جمهوری اسلامی است و همیشه در صحنه‌های مختلف برای امت اسلامی افتخارآفرین بوده است.

 

وی همچنین با اشاره به شب‌های قدر و فضیلت‌های آن تصریح کرد: بهترین و برترین عمل در شب‌های قدر، اندیشیدن و تفکر است و روایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که انسان را به تفکر و اندیشیدن جهت تکامل معنوی انسان و راه‌های رسیدن خداوند متعال و قدرت الهی دعوت می‌کند.

 

کد خبر 1166097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha