مقابله با قاچاق کالا با اولویت لوازم یدکی خودرو در ایلام تشدید می‌شود

معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت ایلام با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا، گفت: پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا با اولویت لوازم یدکی خودرو در ایلام تشدید می‌شود.

«عزت اله عبدخانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به تلاش همگانی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: کلیه کالاهای حوزه لوازم یدکی خودرو در مرحله اول کمک فنر و باطری و مرحله دوم کلیه لوازم یدکی خودرو ملزم به دریافت شناسه رهگیری کالا و عرضه به مصرف کننده می باشند.

 

وی افزود: عرضه کنندگان لوازم یدکی خودرو ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش از این سامانه می باشند در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

عبدخانی گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح شناسه دار کردن کالاهای لوازم یدکی بوده که پس از پایان فرجه قانونی با کالاهای فاقد شناسه کد رهگیری و بی اصالت برخورد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: انتظار می رود واحدهای تامین کننده و عرضه کننده لوازم یدکی خودرو در استان ایلام پس از فرجه قانونی از تهیه و عرضه کالای لوازم یدکی فاقد شناسه رهگیری خود داری کنند.

 

عبدخانی بابیان اینکه در استان ایلام برنامه‌ریزی لازم در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و ارز سبب فلج شدن اقتصاد کشور می‌شود و لذا برای شکوفایی و رونق اقتصاد باید با این پدیده شوم مبارزه کرد.

 

معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت ایلام به سایر مضرات قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز علاوه بر کاهش رونق در اقتصاد کشور زمینه بیکاری را در کشور نیز افزایش می‌دهد.

 

وی با اشاره به‌ضرورت افزایش نظارت در این بخش خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی روند ورود و خروج کالا در استان ایلام به افزایش نظارت‌ها کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 1166312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha