نمایشگاه قرآن را به یک جشنواره قرآنی تبدیل کنیم

قالیباف با بیان اینکه پیشنهاد می کنم رویداد بزرگ نمایشگاه قرآن را به یک جشنواره قرآنی تبدیل کنیم، گفت: باید در قالب جشنواره از همه ظرفیت های هنری با تکیه بر توانمندی های مردمی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۲۷ فروردین) در آیین افتتاحیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: پیشنهاد  می کنم رویداد بزرگ نمایشگاه قرآن را به یک جشنواره قرآنی تبدیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه بر همین اساس باید در قالب جشنواره از همه ظرفیت های هنری با تکیه بر توانمندی های مردمی استفاده کنیم، ادامه داد: هرکجا خداباوری و مردم باوری باشد شاهد پیشرفت و رونق کشور خواهیم بود.

 

قالیباف افزود: تبدیل نمایشگاه قرآن به جشنواره قرآنی نیاز به باور در سطوح مسئولین از جمله مجلس شورای اسلامی دارد که باید در قوانین و اعتبارات به این مهم بپردازیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ قرآنی تاکید دارند که ترویج پاکی و معنویت است، گفت: به عقیده ایشان ترویج فرهنگ قرآنی موجب رشد و تعالی جامعه می شود.

 

وی با بیان این نکته که نباید از نقش هنر در ترویج فرهنگ قرآنی غافل شد، تصریح کرد: مرحوم سلحشور با ساخت فیلم حضرت یوسف (ع) هزاران نفر را در جهان تحت تاثیر قرار داد که این بخشی از نقش هنر در ترویج فرهنگ قرآنی است.

 

قالیباف گفت: دستیابی به جشنواره قرآنی می تواند دارای بزرگی هایی در بعد معنوی و مادی برای جامعه اسلامی باشد بر همین اساس اگر امروز حرف از صنایع خلاق و دانش بنیان می شود چه بهتر که این خلاقیت برگرفته از ویژگی های مادی و معنوی جشنواره قرآنی باشد.

 

وی افزود: امام (ره) در اقدامی کم نظیر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس انتخاب کردند چرا که در این ماه روحیه ستم ستیزی و خداپرستی و توحید باعث می شود مسئله فلسطین، مسئله جهان اسلام شود بر این اساس یک ماه روزه داری قلوب جوانان را مشتعل می کند تا در فضایی که همه جریان ها تلاش دارند نامی از فلسطین نباشد نور قرآن باعث می شود نفرتی بزرگ از اسرائیل در دل جوانان شکل بگیرد تا جایی که امروز شاهد مبارزات آنها در تلاویو هستیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عظمت ماه رمضان تاکید کرد: در ماه پر خیر و برکت و خودسازی رمضان قرار دارم که مهمترین پایه جامعه سازی است بر همین اساس برخی از بزرگان دین بر این باورند که این ماه دل، روح و عقل ها را آماده فهم و درکی از قرآن کریم و شب قدر می کند.

 

وی افزود: قرآن با این عظمت پیامی برای زنده دلان دارد و شرایط را از بعد فردی و اجتماعی فراهم می کند تا تک تک افراد در جامعه سازی با شناخت از مکتب قرآن سهیم باشند.

 

قالیباف با اشاره به کاهش چشمپیر جرائم در ماه رمضان عنوان کرد: در دوره خدمتم در نیروی انتظامی به وضوح شاهد اثر پاکی ماه رمضان در افراد بودیم تا جایی که بیش از ۷۰ درصد از جرائم در کشور بدون اقدام پیشگیرانه کاهش می یافت.

کد خبر 1166468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha