مداحان و هئیت های مذهبی با هنر خود رونق بخش مساجد شوند/ داشته های نظام و انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیم

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز وظیفه داریم که در درون خانه با دوست و آشنا، تحریف ها و توطئه های دشمن را بگویم و تبیین کنیم، گفت: مداحان و هئیت های مذهبی با هنر خود و برنامه های جذاب برای نسل جوان، رونق بخش مساجد شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۲۷ فروردین) در دیدار با جامعه مداحان و هیئت های مذهبی استان ایلام در قالب سلسله های گفتمانی « چراغ راه» اظهار کرد: دغدغه دین و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی داشتن، نعمتی بزرگ است که نصیب مداحان و هیئت های مذهبی شده که باید قدر این نعمت بزرگ را دانست.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه یکی از ویژگی های هیئت های مذهبی این است که کارشان برای خدا است و  بدون چشم داشت در مساجد و هیئت های مذهبی با محوریت مدح ائمه اطهار(ع) فعالیت می کنند تا جوانانی که در لبه پرتگاه سقوط هستند با حضور در محافل ائمه اطهار(ع) جزو یاران انقلاب شوند.

 

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که در تاریخ تشیع نظیری ندارد و فرصتی استثنایی است، افزود: در زمان دو قطبی بودن جهان، انقلاب اسلامی هیمنه استکبار جهانی و آمریکا را شکست، در عین الاسد ما ابهت آمریکا را شکستیم و  موشک های نقطه زن ایران، ضربه ای به آمریکا زد که حیثیت ابرقدرتی آمریکا را از بین برد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: زمانی که نفتکش خود را در دریای آزاد و اقیانوس برای صادرات نفت فرستادیم، با وجود تهدید ناوگان پنجم دریایی آمریکا، نفتکش خود را آزاد کردیم و نفت خود را به فروش رساندیم، روسیه، قدرت بعد از آمریکا بود، روسیه که ناتو در کنار و بغل گوشش پایگاه زده بود، احساس خطر کرد و  به اوکراین حمله کردو امروز می بینیم که شکست خورده و گیر افتاده است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این بوده است که امروز ما دورتر از مرزهای کشور، همسایه و دیوار به دیوار دشمنان اسلام و اسرائیل شده ایم، متاسفانه ما نتوانسته ایم داشته ها و توانمندی های خود را به جهان عرضه کنیم،  نیاز است که داشته های خود را به جهانیان عرضه کنیم، باید در عرصه جهانی نقش آفرین باشیم و در بستر فضای مجازی فعال باشیم.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری با افق دید وسیعی که دارند به ما هشدار دادند و جهاد تبیین را قید فوری و قطعی مطرح و مورد تاکید قرار دادند، در این شرایط جهاد تبیین واجب فوری است و رهبر انقلاب خطاب به ما فرمودند که  جهاد تبیین قطعی و فوری است و  همه در برابر این تاکید ایشان مسئول و پاسخگو هستیم.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: چرا فضا جوری پیش بیاید که افراد در مقابل نقد انقلاب سکوت کنند، چرا جوان تربیت شده مادر مسلمان شیعه، منطقش جوری شود که در ملاء عام روزه خواری کند، معلوم است که دشمن کار کرده است، چرا باید این گونه شود که خانواده ها و جوان ما تغذیه فکری و اخبار خود را از شبکه های معاند و ماهواره ای بگیرند، دشمن تلاش می کند که افکار را مهندسی کند، تا نسل جوان ما به جایی برسد آنجوری که دشمن می خواهد فکر کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، قتل عام فرهنگی را مطرح کردند و دشمن سنگر به سنگر در جبهه فرهنگی جلو آمده است،  مشکلاتی وجود دارد و ما بیش از ۴ دهه در جنگ بی امان و در تحریم ها بوده است، اما دلیل نمی شود که همه دستاوردهای نظام و انقلاب و ارزش های اسلامی را زیر پا بگذاریم در حالی در بسیاری از عرصه  با کشورهای پیشرفته رقابت می کنیم.

 

وی بیان کرد: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که اگر آمریکایی های بخواهند وارد جنگ سخت شوند باید از  فاصله ۲ هزار کیلومتری اقدام کنند، ما نتوانسته ایم تبیین کنیم، جهاد تبیین جهادی است که یک طرف ما دشمن است و  در برابر دشمن همانجوری که در جنگ سخت ایستاده ایم، امروز هم باید در جنگ نرم در مقابل دشمن، سد پدافندی تشکیل دهیم.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: وقتی به ارزش های دینی بی توجهی شود، مساجد و هیئت ها خالی می شود، مساجد باید پر شود و دشمن تلاش کرده که مساجد کم رونق شود، مداحان و هیئت های مذهبی قدرت و هنری دارند که می توانند موجب رونق بیش از پیش مساجد و حضور جوانان در برنامه ها و فعالیت های مذهبی شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: از هیئت های مذهبی و مداحان، انتظار می رود که در همان محله خود، از حالت خنثی بودن و بی تفاوتی بیرون بیایند و موضع  داشته باشند، کار کنند، فکر کنیم که جوانان را چگونه هیئتی کنیم و به سمت خدا حرکت دهیم، برنامه ریزی کنیم و اعضای هیئت ها و مداحان با جوانان ارتباط برقرار کنند.

 

وی بیان کرد: دشمن هنرش این بوده است که خوب می تواند تحریف کند، متاسفانه برخی ها ابزار دشمن شده اند، دشمن شایعه درست می کند و ضد انقلاب کارشان تحریف است، خداوند به شما توفیق داده است، قدرت مداحی و هیئت بودنی داده است که باید شکرگذار آن باشیم،برای شکرگذاری هم باید تمام توانمان را به کار گیریم، جوان ما اگر شبهات دارد پاسخ دهیم، داشته های خود را بیان کنیم.

 

امام جمعه ایلام افزود: امروز می بینیم دشمن در حال تطهیر رژیم ستم شاهی است، دلیل ان این است که ما از آمریکا و جنای های آن نگفتیم، از آمریکایی که از ما حق توحش می گرفتند، ما مسئول هستیم که این موضوعات را به نسل جوان منتقل نکرده ایم، امروز وظیفه داریم که در درون خانه با دوست و آشنا، تحریف ها و توطئه های دشمن را بگویم و تبیین کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: کمک کنیم مسجد را رونق ببخشیم، باید تلاش کنیم، جهادتبینی این است که خنثی نباشیم و از ارزش های دینی دفاع کنیم و هر چه در توان و ظرفیت داریم در این راستا تلاش کنیم.

 

کد خبر 1166474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha