از تشکر وزیر ارشاد برای  حضور پرشور موسسات قرآنی تا پیشنهاد رییس مجلس برای تبدیل نمایشگاه به جشنواره قرآنی

بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرد که پس از تشکر وزیر از حضور پرشور موسسات قرآنی، رییس مجلس پیشنهاد تبدیل این نمایشگاه به جشنواره قرآنی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار معارف و قرآن خبرگزاری شبستان، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد دینی کشور با شعار«قرآن؛ کتاب امید و آرامش» پس از وقفه دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

 

بنابراین گزارش در آیین افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این نکته اشاره داشت که حدود یک ماه پیش کسی تصور نمی کرد نمایشگاه بین الملی قرآن به صورت حضوری برگزار شود و با توجه به تمهیدات دولت مردمی و گذر از پیک ششم تاکید ما بر برگزاری حضوری نمایشگاه بود چرا که تعطیلی چنین فضاهای معنوی آسیب های جدی را به همراه دارد.

 
 
وی با بیان اینکه جامعه قرآنی و مردم ما نیازمند این مجامع دینی است و تعطیلی آن برای دوستداران معارف دینی تاثیر منفی را به دنبال خواهد داشت، گفت: در ابتدا تصور بر این بود که تنها 18 هزار متر مربع از مصلی به نمایشگاه قرآن قرار گیرد. اکنون با استقبال و مشارکت موسسات و نهادهای متعدد 40 هزار مترمربع از مصلی به جانمایی غرفه های مختلف اختصاص یافت که در آن بخش های مختلف کودک، حجاب و عفاف و غیره وجود دارد. مجموعا یک فعالیت مستمر در این دوره با مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه قرآن شکل گرفته است و از همه تشکر می‌کنیم.
 
 
مشروح سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم را اینجا بخوانید.
 
 
این گزارش می افزاید: در ادامه آیین افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که رویداد بزرگ نمایشگاه قرآن را به یک جشنواره قرآنی تبدیل کنیم و بر همین اساس باید در قالب جشنواره از همه ظرفیت های هنری با تکیه بر توانمندی های مردمی استفاده کنیم، ادامه داد: هرکجا خداباوری و مردم باوری باشد شاهد پیشرفت و رونق کشور خواهیم بود. تبدیل نمایشگاه قرآن به جشنواره قرآنی نیاز به باور در سطوح مسئولین از جمله مجلس شورای اسلامی دارد که باید در قوانین و اعتبارات به این مهم بپردازیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ قرآنی تاکید دارند که ترویج پاکی و معنویت است، گفت: به عقیده ایشان ترویج فرهنگ قرآنی موجب رشد و تعالی جامعه می شود.

 

مشروح سخنان رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم را اینجا بخوانید.

 

پس از آیین افتتاحیه نمایشگاه رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه های این نمایشگاه بازدید کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی در حین بازدید خود به گفت وگو با حاضرین در نمایشگاه پرداخت. 

 

عکس های این بازدید را اینجا ببینید.

 

 

 

 

کد خبر 1166505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha