طراحی و اجرای محدوده  دانش بنیان در تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت : طراحی و اجرای محدوده دانش بنیان برای تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مدرس خیابانی " در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه اظهار داشت : علاوه بر آن تکلیف شده است تا در کنار این محدوده دانش بنیان ، کلینیک های صنعت و عارضه یابی نیز برای رفع مشکلات شرکت های نوپای دانش بنیان استقرار پیدا کند.

 

وی ابراز داشت : اما در عین حال با توجه به شعار سال مبنی بر " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی "درجه بندی شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر شاخص میزان فعالیت واحد های تولیدی برای تصمیم گیری های بهینه نیز تکلیف شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان یاد آور شد : با توجه به این که شهرک های صنعتی کانون های تولید و اشتغال کشور محسوب می شوند و همچنین منویات مقام معظم رهبری ، از واحد های تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی به صورت ویژه حمایت می شود تا میزان بیکاری استان از  ۲ رقمی بودن خارج شود.

مدرس خیابانی خاطر نشان کرد : بدین منظور با هدف افزایش میزان اشتغال زایی در استان ، حمایت از واحد های تولیدی ، طرح های توسعه ای ، سرمایه گذاری و احداث واحدهای جدید با توجه ویژه بر صنایع دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد : حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار و جوانان نیز در خصوص طرح های دانش بنیان و مولد تکلیف شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شورای اداری استان تامین نیازمندی ها و خرید های دستگاه های اجرایی از واحد های تولیدی داخل استان مورد تاکید قرار گرفته است.

 

مدرس خیابانی گفت : به پیمانکاران داخل و خارج استان نیز دستور داده شده است تا در اجرای طرح های بزرگ استان حداقل ۸۰ درصد از نیرو های بومی به شرط مهارت آموزی استفاده کنند.

وی افزود : با بررسی های صورت گرفته یکی از معضلات استان کمبود نیروی ماهر است ، که در این راستا باید فرهنگ و باور عمومی مردم را به تکریم و احترام نیروی ماهر تغییر داده و منزلت اجتماعی به سمت مشاغل مهارت محور تغییر پیدا کرده و نباید تکریم و منزلت منحصرا به کسب مدارج دانشگاهی باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از دیگر مواردی که تکلیف شده است جلوگیری از واگذاری اراضی صنعتی به سمت و سوی انبار داری است و همچنین طراحی مشوق برای واحد های صنعتی که بنا به دلایلی تعطیل شده و هم اکنون سوله صنعتی آنها محل دپوی کالا و تبدیل به انبار شده است.

مدرس خیابانی اظهار داشت: در این راستا بایستی واحد های تعطیل شناسایی شده و واحد های مذکور با صاحبان طرح های دانش بنیان مشارکت کرده و یا واحد مذکور به این شرکت ها اجاره داده شود که در این راستا باید مشوق هایی نیز طراحی و تدوین شود.

وی درحاشیه بازدید از محدوده سوله های دانش بنیان شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه ابراز داشت : در واگذاری سوله ها و یا زمین صنعتی باید دقت کامل به عمل آید که به طرح های دانش بنیان قوی ، صنعتگر واقعی و کننده کار واگذار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان  یاد آور شد: در این راستا استانداری به عنوان دولت آمادگی کامل دارد تا برای حمایت از آنها درخصوص تخصیص منابع مالی و بودجه های تدابیر لازم را اندیشیده و اقدام کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه با گستره ۹۰۰ هکتار بالغ بر ۶۰۰ فقره قرارداد بهره برداری شده است.

 

علیرضا راشکی " اظهار داشت: شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی نیز یکی از برترین شهرک های کارگاهی و صنفی کشور دارای ۳۰۰ واحد فعال است.

 

وی تاکید کرد: هم اکنون در شهرک های صنعتی و محوری این استان کلینیک های عارضه یابی استقرار دارند و بسیار خوب فعالیت می کنند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان یاد آور شد : علاوه بر سوله های دانش بنیان و بار انداز شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه ، ۵ واحد تولیدی نیز  مورد بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه قرار گرفت که این ۵ واحد مذکور شرکت هایی  همچون آرمان سلامت نیمروز ، شرکت تور ماهیگیری ایران ، شرکت سازه گستر ایرانشهر ، سحر صنعت شرق و پلیمر پاکت پرند زاهدان را در بر می گیرد.

راشکی خاطر نشان کرد: شرکت آرمان سلامت نیمروز تولید کننده انواع ماسک جراحی و اتاق عمل و با گستره ۳۶۱۲ متر مربع و سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال بر اساس ارقام ثبتی زمینه اشتغال را برای ۱۴ نفر فراهم کرده است.

وی بیان کرد: شرکت تور ماهیگیری نیز با گستره ۷۲۸۲ متر مربع ، سرمایه گذاری ۵۳ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال و اشتغال ۹۵نفر بر اساس ارقام دفتری در زمینه تولید تور ماهیگیری ، انواع ریسمان و طناب از الیاف بشر ساخت یا مخلوط ، انواع طناب از پلی پروپیلن ، چند لا تابی طناب و رنگرزی نخ پنبه ای و الیاف مصنوعی فعالیت می کند.
 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان یاد آور شد: شرکت سحر صنعت شرق ، تولید کننده ، انواع شیر و ماست و دوغ  با گستره ۱۰۴۸۰متر مربع ، سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲ نفر بر اساس ارقام دفتری ، از دیگر شرکت هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت .

راشکی اضافه کرد: شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان ، تولید کننده کیسه پلی پروپیلن بافته شده لمینت شده با گستره ۱۴۵۴۰متر مربع ، سرمایه گذاری ۲۱۶ میلیارد ریال بر اساس ارقام دفتری زمینه اشتغال را برای۱۶۵ نفر فراهم کرده است.

وی ادامه داد : شرکت سازه گستر ایرانشهر ، تولید کننده انواع تیرچه فلزی فولادی با سرمایه گذاری ۶ میلیارد ریال و اشتغال ۶ نفر بر اساس ارقام دفتری در زمینی به گستره ۸۵۰۰ متر مربع قرار دارد.

کد خبر 1166539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha