استراتژی وزارت کار برای توسعه تجارت با آفریقا/ دولت ارزهای آزادشده را در سه بخش هزینه خواهد کرد

استراتژی وزارت کار برای توسعه تجارت با آفریقا، قیمت برنج در هفته جاری پایین‌تر می‌آید، دولت ارزهای آزادشده را در سه بخش هزینه خواهد کرد، هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۵۹,۰۰۰ ریال رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۲۸ فروردین شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۵۹,۰۰۰ ریال رسید

امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۵۹,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۷۳.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۳,۰۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۸,۹۱۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۳,۴۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۳,۰۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۷۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۸,۹۱۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۱,۹۵۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۴,۷۷۰ ریال رسید.

 

استراتژی وزارت کار برای توسعه تجارت با آفریقا/ برگزاری نشست با تجار کنیایی

حامد فروزان، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی کشور کنیا با تشریح کامل ظرفیت‌ها و شرح وظایف معاونت‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و مراکز اقتصادی زیرمجموعه وزارت مردم، از آمادگی راه‌اندازی مراکز آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط اساتید ایرانی، مشاوره در حوزه بیمه‌ای و خدمات امور بازنشستگان و معلولان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور در صندوق‌های تابعه وزارت کار مدیریت می‌شود، گفت: این وزارتخانه بخش مهمی از تولید سیمان، دارو، مدیریت حمل و نقل، ارتباطات مخابراتی، لبنیات و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران را با هدف رونق سرمایه‌های مردم در صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی اداره می‌کند.

 

فروزان ابراز امیدواری کرد که این نشست به رفع موانع همکاری و گسترش تبادلات تجاری دو کشور منجر شود.

 

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: آمادگی لازم برای راه‌اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کنیا وجود دارد.

 

مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه وزارت مردم نیز در این نشست بسترهای همکاری و ظرفیت‌های موجود را برای هیئت کنیایی تشریح کردند. طرف آفریقایی نیز با معرفی حوزه کاری خود، بر آمادگی برای گسترش همکاری‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کردند.

 

مقرر شد همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کشورهای آفریقایی نشستی مشترک با فعالان اقتصادی کنیا در این کشور برگزار شود.

 

دولت ارزهای آزادشده را در سه بخش هزینه خواهد کرد

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ارزهای آزاد شده ایران در دیگر کشورها تا چه میزان می‌تواند به جبران کسری بودجه سال جاری کمک کند و در کدام بخش‌ها هزینه خواهد شد، گفت: ارزهای آزاد شده در سه بخش در اختیار بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و دولت قرار می‌گیرد تا براساس سیاست و برنامه مشخص هزینه شود.

 

وی در واکنش به انتظار افکار عمومی در خصوص اینکه با آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران اتفاقات موثری در کشور اتفاق بیافتد، بیان کرد: قطعا همینطور است و اگر ارزی آزاد شود، برای کمک به پیشرفت پروژه‌های عمرانی، کارهای زیرساختی و رفع مشکلات مردم تزریق می‌شود و این موضوع کاملا روشن است.

 

قیمت برنج در هفته جاری پایین‌تر می‌آید

مسعود امرالهی درباره وضعیت بازار برنج ایرانی گفت: برنج  ایرانی موجود در بازار مربوط به کشت چند ماه پیش کشاورزان بوده و این افزایش قیمت در بازار  غیرمنطقی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه بعد از سال نو قیمت برنج ایرانی در حالی افزایش یافت که قیمت برنج مصوب برای طارم درجه یک ۶۵ هزارتومان تعیین شده بود و هیچ گونه افزایش قیمتی را در سراسر کشور نداشتیم.

هدف محتکران افزایش قیمت برنج کشت جدید است

امرالهی با بیان اینکه محتکران، دلالان و سودجویان قیمت برنج ایرانی را در بازار افزایش داده‌اند تصریح کرد: هدفشان از این احتکار افزایش قیمت پایه برنج کشت جدید است.

برخورد قانونی با محتکران و گران فروشان

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان به همه واحدهای بازرسی و نظارت سراسر کشور دستور داده شده  چنانچه بازرسان و ناظران با گران فروشی برنج بیش از نرخ مصوب،  انبارها، مراکز عمده فروشی و مراکز تامین کننده توسط محتکران روبرو شوند، علاوه بر برخورد جدی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی رای صادر می شود. 

 

 

 

 

کد خبر 1166572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha