ضرورت اجرای برنامه های اثربخش در هیات مذهبی

حجت الاسلام احمدی یکی از راهکارهای جذب جوانان به مساجد و هیات مذهبی را اجرای برنامه های اثربخش و جوان پسند در هیات مذهبی خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست ویژه با اعضای شورای هیئات مذهبی و کانوان مداحان استان زنجان اظهار کرد: دشمن تمام تلاشش بر این است که به دین و اعتقاد مردم ضربه بزند و در این قصد شوم خود همه آنها با هم جمع شده اند چه در داخل و چه در خارج و برای آن هزینه هم می کنند.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: دشمن مشغول دشمنی کردن است و شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین امیدهای ما در این خصوص مجموعه هایی هستند که ذیل پرچم اهل بیت علیه السلام و قرآن قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی مردمی هستند و تأکید مقام معظم رهبری نیز بر این مردمی بودن است، گفت: ما می بایست نیازهای هیأت را فراهم سازیم همچنین ما می توانیم  پی گیری های لازم  برای حضور سخنرانان و اساتید مهمانی را که در مراسمات استان حضور پیدا می کنند را می آورند را داشته باشیم .

 

کارشناس امور فرهنگی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه اوضاع فرهنگی جامعه روز به روز تغییر پیدا می کند، یکی از مهمترین مکان هایی که می تواند در محیط جامعه تأثیر گزار باشد هیئات مذهبی است.

 

وی خاطرنشان کرد: خیلی از جوان ها در طول سال مسجد نمی روند ولی ما مشاهده می کنیم همین جوان ها در ایام ماه محرم و یا شب های قدر در هیأت حضور پیدا می کنند، لذا این فضاها بهترین فرصتی هستند که در اختیار ما می باشند و ما برای آن باید برنامه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام طیبی پور در ادامه به ضرورت اجرای برنامه های اثربخش مذهبی و فرهنگی درهیئات برای خانواده ها تاکید کرد و گفت: آنها که می گویند نمی شود و نسل جوان از دست رفته اند و با آنها نمی توان ارتباط گرفت، حرفشان اشتباه است، بلکه می شود با جوانان ارتباط گرفت و اگر موضوع داشته باشیم و حرف برای گفتن داشته باشیم با این نسل می توان ارتباط گرفت.

 

کد خبر 1166605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha