درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها از ابتدای اردیبهشت

معاون وزیر صمت، از درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها از ابتدای اردیبشهت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: یکم اردیبهشت ۱۴۰۱، همه کالا‌های بسته بندی، مخصوصا کالا‌های خوراکی و غذایی، مشمول درج قیمت همزمان تولیدکننده و مصرف کننده می‌شوند که نخستین اثر آن، شفافیت و شیشه‌ای کردن شبکه تامین و توزیع، قیمت و فرآیند است و حق مشتری یا مصرف کننده است که بداند، کالایی که می‌خرد چه مسیر قیمتی و چه مسیر توزیعی را طی می‌کند.

او می‌گوید، دومین اثر این طرح هم این است که باعث حذف دلالان و زیاده خواهان زنجیره تامین و تولید و کوتاه شدن حلقه تامین تا مصرف کننده نهایی می‌شود که هرچه کوتاه‌تر شود، هزینه توزیع کمتر می‌شود و کالا ارزان‌تر به مصرف کننده می‌رسد؛ همچنین، تخفیفات اغوا کننده که قبلا به نام مصرف کننده و به کام مافیا و دلالان بود را حذف می‌کند.

معاون وزیر صمت پیش تر گفته بود: باید از نظام قیمت‌گذاری قبلی به نظام قیمت‌گذاری جدید حرکت کنیم و این تغییر سیاست توزیعی باید به گونه ای باشد که به صورت همزمان، قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها درج شود.

طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها از سوی وزارت صمت در ۶ مرحله اجرا می‌شود که به گفته آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت تولیدکننده تا پایان تیر ۱۴۰۱ روی تمام کالاها درج می‌شود.

آقای محمد جلال الدین شکریه نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفته است: یکی از مشکلاتی که طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا دارد، این است که قیمت نهایی کالا مشخص نیست؛ چرا که مردم از میزان سود اصناف و هزینه توزیع کالا و موارد دیگری که در قیمت کالا اثرگذار هستند، اطلاع دقیقی ندارند.

کد خبر 1166790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha