از ۱۰ بانوی خیر در انزلی تجلیل شد

در سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) از۱۰ نفر از بانوی خیر اهل انزلی توسط کمیته بانوان فرمانداری این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «محمد پورخوش سعادت» امروز (یکشنبه، ۲۸ فرودین ) در مراسم تجلیل از ۱۰بانوی خیر شهرستان انزلی زن در تراز انقلاب و ایران اسلامی را حضرت زهرا (ع) دانست و تاکید کرد: آن حضرت علاوه بر ساماندهی وضعیت خانواده در عالی‌ترین فعالیت سیاسی حضور داشت و از حق و ولایت دفاع کرد.

 

فرماندار انزلی افزود: در بخش بزرگی از معارف دینی ما به کار خیر توصیه شده است اگر به معارف و سیره اهل بیت (ع) عمل می شد این همه آسیب در جامعه وجود نداشت.

 

وی نقش زنان در جامعه گیلانی را ویژه عنوان و تصریح کرد: امروزه خانواده های ایرانی در کانون توجه دشمن قرار دارند. زنان در تربیت، ایجاد بصیرت، تزریق حس شجاعت به همسر و فرزندان نقش ارزنده ای دارند.

 

پور خوش سعادت به نقشی که زنان می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند اشاره و خاطر نشان کرد: نباید این نقش نادیده گرفته و یا از آن غفلت شود.

 

وی تاکید کرد: گروه‌های خیریه در انزلی فعالیت خوبی دارند و امیدواریم در آینده این موسسات مردم نهاد در انزلی رشد بیشتری داشته باشد . فرمانداری انزلی نیز در چهارچوب قانون از افزایش این موسسات حکایت می کند.

 

*پرداخت وام به ۲۵ زن سرپرست خانوار در انزلی

«فاطمه فتحی» نیز در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته ۲۵ نفر از بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند که توانستند از سه تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

 

مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان بندر انزلی با اشاره به اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۶۲۵میلیون تومانی مشاغل خانگی به ۵۶ بانوی متقاضی دریافت تسهیلات توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: طی سال گذشته ۲ مجوز سازمان‌های مردم نهاد به بانوان داده شد، پیش از این نیز با صدور سه مجوز موافقت شده بود.

 

*پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی انزلی

«فرحناز غفاری‌فر» نیز به فعالیت هشت موسسه خیریه زیر نظر بهزیستی شهرستان بندرانزلی اشاره کرد و افزود: خیرین دو بال نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد هستند

 

رئیس اداره بهزیستی بندر انزلی تصریح کرد: سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی موسسات خیریه و حامیان این شهرستان در اختیار بهزیستی قرار گرفت که در بین نیازمندان توزیع شد.

 

*۵۵ فقره تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار پرداخت شد

«واحد موحدی‌فر» با بیان اینکه چهار هزار و ۱۲۷ نفر در قالب ۲ هزار و ۶۳۴ خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد شهرستان قرار دارند اظهار داشت:  از این تعداد هزار و ۸۰۳ خانوار (۶۸ درصد ) تحت پوشش، بانوان سرپرست خانوار هستند.

 

رئیس کمیته امداد بندر انزلی از پرداخت ۱۸۰ مورد وام اشتغالزایی خبر داد و گفت: ۵۵ فقره تسهیلات نیز به بانوان سرپرست خانوار اعطا شد و در کنار این پرداخت ۱۲۳ نفر از بانوان تحت آموزش قرار گرفتند.

 

وی تاکید کرد: این آموزش‌ها در قالب مهارت‌آموزی، دوره‌های کوتاه مدت کسب و کار و آموزش‌های پایدارسازی بود؛ ۵۲ نفر از بانوان سرپرست خانوار نیز برای کسب درآمد پایدار به کارگاه‌ها و مراکز اشتغال معرفی شدند.

کد خبر 1166877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha