۳۰۰ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند

پروین با بیان اینکه ۳۰۰ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان های استان خوزستان در بند هستند گفت: برای آزادسازی این افراد چهار هزار میلیارد ریال نیاز است.

«به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «پژمان پروین» شب گذشته در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در سالن مهستان برگزار شد اظهار کرد: ۳۰۰ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان های استان خوزستان در بند هستند که برای آزادسازی این افراد چهار هزار میلیارد ریال نیاز است.

 

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷۷ نفر از زندانیان جرائم غیر نقدی در استان خوزستان از طریق مختلف آزاد شدند افزود: سال گذشته بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اخذ رضایت شکات و یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعسار توسط دادگاه صالحه در سطح استان صورت گرفت.

 

وی در خصوص وضعیت زندانی ها در زندان دزفول نیز عنوان: سال گذشته از طریق ستاد دیه و پرداختن هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد در دزفول آزاد شدند و همچنین ۴۵ زندانی در دزفول با کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران آزاد شدند.

 

پروین با بیان اینکه ۱۸ نفر به دلیل مهریه و نفقه در زندان دزفول به سر می‌برند اضافه کرد: یک هزار و ۶۹۰ سکه بدهی این افراد است که برای آزادسازی آنها به ۲۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

 

وی تعداد محکومان مالی در دزفول زندان دزفول را ۵۲ نفر برشمرد و تصریح کرد: میزان بدهی این محکومان مالی ۳۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

 

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان در خاتمه ضمن تقدیر از خیران جهت شرکت در گلریزان آزادسازی زندانیان ابراز کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مهیا شود.

 

«مهدی آماده» نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: امیدواریم از برکات این جلسه بتوانیم در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی در شهرستان دزفول استفاده کنیم.

 

دادستان شهرستان دزفول جمع کل هزینه‌های انجام شده توسط انجمن در سال گذشته را مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: خیلی خوشحال و خرسند هستم که در این نشست خدمتگزار خیرین عزیز و بزرگوار هستم.

 

وی در ادامه یاد آور شد: انتظار داریم این فرهنگ مومنانه در روز ولادت کریم اهل بیت (ع) در سطح شهرستان اشاعه پیدا کند.

 

کد خبر 1166931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha