دستگاه های فرهنگی به وظایف خود در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی عمل کنند

سردار القاصی مهر با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی و اجرایی در زمینه کاهش ناهنجاری های اجتماعی بایستی به رسالت خود عمل کنند، گفت: استان ایلام در حوزه کاهش تلفات و جرائم رانندگی و سرقت رتبه اول کشور را کسب کرده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام، صبح امروز(۲۸ فروردین) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: سال جاری با فرمایشات مقام معظم رهبری در طلیعه سال جدید، به عنوان سال« تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است و باید گفت که نیروی انتظامی بیشترین نقش و تاثیرگذاری را در راستای تحقق شعار سال دارد.

 

سردار « دلاور القاصی مهر» با بیان اینکه زیربنای تولید و اشتغال امنیت است، افزود: اگر امنیت وجود نداشته باشد، سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری  در راستای تولید و اشتغال آفرینی نخواهد کرد و  کسب و کار و رونق اقتصادی که باید اتفاق بیافتد نیز تحقق پیدا نمی کند، همکاران با توجه با بیان اینکه همکاران ما در نیروی انتظامی، خود را سرباز ولایت و خادم و خدمتگزار مردم می دانند، از ابتدای سال جاری با همت مضاعف و تلاش شبانه روزی در این راستا پای کار آمده اند.

 

وی بیان کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی در سال جاری با روحیه مضاعف و تلاش بیشتر  برای تحقق شعار  سال تلاش می کنند تا گام های بزرگ و مثبتی در راستای تحقق شعار سال بردارند و امنیت مطلوبی که مد نظر است را برقرار کنند.

 

سردار القاصی مهر یادآور شد: استان ایلام در جلسه شورای عالی امنیت ملی کشور که با حضور اعضای اصلی برگزار شد، به لحاظ کاهش تلفات و جرائم کمتر در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است و از سوی وزیر محترم کشور از مسئولان انتظامی استان در این راستا تقدیر شده است.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: رتبه استان  در سال ۹۹ به لحاظ جرائم  هیجدهمین استان کشور بوده است، در سال  جاری  استان ایلام در رتبه ۳۴ کشور در بین مناظق انتظامی کشور  به لحاظ میزان جرائم قرار داشته است و این امر نشان دهنده این است که استان ایلام، امن ترین استان کشور است.

 

وی با بیان اینکه امن ترین استان کشور،  یک خبر خوش و شیرین برای مردم ایلام است، افزود: این امر حاصل همکاری، همراهی و تعامل مردم و مسئولان، تلاش همکاران انتظامی و همراهی اصحاب رسانه بوده است، همچنین استان ایلام به لحاظر جرائم سرقت رتبه اول را در زمینه کاهش میزان  جرائم به خود اختصاص داده است و امسال در ایام نوروز ۲۳ درصد کاهش جرائم در حوزه سرقت نسبت به سال گذشته در استان ثبت شده است.

 

سردار القاصی مهر یادآور شد: این موفقیت ها، حاصل تلاش های شبانه روزی همکاران در یکسال گذشته با حمایت و پشتیبانی مردم و همراهی سایر دستگاه های امنیتی و اصحاب رسانه که نقش  به سزایی در آموزش های همگانی و  و ماموریت های مختلف نیروی انتظامی، انتقال پیام و هشدار ها به مردم و جامعه داشته اند، است.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: در بحث کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی، خواسته و مطالبه رسانه ها، مطالبه و خواسته ما هم است، بر اساس مصوبه شماره ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در سال ۱۳۸۴ در سطح کشور و استان ها از جمله دستگاه های اجرایی  و نهادهای دولتی، متولی امر مبارزه با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از جمله حوزه حجاب و عفاف هستند و آخرین دستگاه در میان این  دستگاه ها با توجه به وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است، چرا که اعتقاد داریم قوه قهریه آخرین مرحله از مقابله با آسیب های اجتماعی است و  کار فرهنگی با استفاده از قوه قهریه در تضاد است.

 

وی ابراز کرد: در این زمینه لازم است که دستگاه های فرهنگی و اجرایی شامل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وظایف و رسالت های خود در حوزه فعالیت های فرهنگی برای کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی، بیش از گذشته توجه داشته و اقدام کنند چرا که با کار فرهنگی می شود بسیاری از آسیب های اجتماعی را  کاهش داد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام بیان کرد: ما به عنوان نیروی انتظامی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر  و فعالیت های فرهنگی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی از دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان حمایت خواهیم کرد، گرچه نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه ها خود نیز فعالیت های فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت مساجد، مراکز فرهنگی، محلات، سمن ها و سایر بخش ها و همچنین پخش کلیپ های آموزشی در فضای مجازی فعالیت های گسترده ای دارد.

کد خبر 1167069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha