۲۳  کارگاه متخلف در خراسان شمالی پلمب شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته هفت هزار و ۸۱ مورد بازرسی از کارگاه های سطح استان انجام شده که در این مدت ۲۳ مورد از کارگاه های متخلف پلمب شد.

«مهدی اسلام خواه» سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: تعداد تخلفات کارگاه ها در سال گذشته نسبت به سال 99، 50 درصد افزایش داشته است.

 

وی به برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان کار با هدف تبیین برنامه های راهبردی بازرسی کار و بررسی موانع و رفع چالش ها و ارائه پیشنهادات در خصوص افزایش سطح ایمنی کارگاه های استان خبر داد و گفت: بازرسین کار در سطح استان همواره با نظارت مستمر بر اجرای قوانین حفاظتی و ایمنی در بین کارگاه های سطح استان در جهت صیانت از نیروی کار سعی بر این دارند که حوادث ناشی از کار پایان یابد.

 

اسلام خواه بیان کرد: با توجه به اینکه کارگاه های ساختمانی یکی از پر مخاطره ترین کارگاه ها محسوب می شود، بیشترین حوادث نیز در این کارگاه ها اتفاق می افتد به طوری که برخی از این حوادث منجر به نقص عضو و یا فوت کارگر می شود.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تمامی کارگاه های فعال در سطح استان ملزم به رعایت نکات ایمنی و حفاظتی هستند و در صورت عدم رعایت پلمب خواهند شد.

 

گفتنی است؛ به استناد ماده 120 قانون کار در صورت به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار شخص به کار گیرنده بابت هر روز به‌کارگیری، پنج برابر حداقل دستمزد قانونی روزانه کارگر جریمه خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1167104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha