برگزاری نمایشگاه هنری برای حمایت از پایداری ملت فلسطین در بیروت

یک نمایشگاه هنری همزمان با سالگرد روز اسیر فلسطینی برای حمایت از پایداری ملت فلسطین در بیروت آغاز شد و تا به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، همزمان با سالگرد روز اسیر فلسطینی که در 17 آوریل هرسال توسط مردم فلسطین گرامی داشته می شود، موسسه مطالعات فلسطین در بیروت نمایشگاه «درود به اسیران مرد و زن آزاده » را برگزار کرد.

 

فعالیت های این نمایشگاه در سالن «کلمه مرز فلسطین» در موسسه مطالعات فلسطین در بیروت که تازه تاسیس است، برای نمایش آثار هنری آغاز شد.

 

در این نمایشگاه 30 هنرمند زن و مرد از سراسر فلسطین و مناطق مختلف جهان آثار مرتبط با مفهوم اسارات و آزادی را به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه شامل نقاشی، مجسمه سازی، کارهای ترکیبی، فیلم، عکس و پوستر است. برخی از شرکت کنندگان خودشان زندانی در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل بودند.

 

در این نمایشگاه که به مدت یک ماه در مقر این موسسه در قردان در بیروت ادامه دارد، تعدادی از هنرمندان و فعالان فلسطینی و عرب شرکت می کنند. علاوه بر این 13 پوستر از آرشیو این موسسه و آرشیو دارالنمر در بیروت مرتبط با این موضوع شرکت داده شدند.

 

طارق متری، رئیس مجلس اداری موسسه مطالعات فلسطین در سخنانی با اعلام اهمیت این نمایشگاه و ارزش آن به ویژه تحولات سیاسی تاکید کرد: هیچ مسئله ای به مانند مسئله اسرا وجود ندارد که فلسطینی ها و جهانیان را گردهم آورد.

 

خالد فرّاج، مدیرکل موسسه مطالعات فلسطین گفت: برگزاری این نمایشگاه از طریق برنامه های پژوهشی و انتشاراتی و مجلات و کتاب ها و وبلاگ ها و شبکه های اینترنتی و آرشیو و مجموعه ها از علایق این موسسه به مسئله اسیران و آزادی است.

این نمایشگاه در طول ماه آوریل 2022 میلادی ادامه دارد و همه روزه از ساعت 12:00 تا 18:00 به جز یکشنبه ها پذیرای علاقه مندان است.

کد خبر 1167134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha