رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی، تکلیف تمام دستگاه های اجرایی

استاندار خراسان شمالی گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان مکلف به تحقق هدف‌گذاری دولت جهت رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی و ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» صبح امروز دوشنبه (29 فروردین) در نخستین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سال جاری گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان مکلف به تحقق هدف‌گذاری دولت جهت رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی و ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل جدید هستند.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه نقش و سهم هر یک از دستگاه‌های استان برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصد باید تعریف شود، افزود: هدف‌گذاری دولت برای استان خراسان شمالی ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل است.

 

وی به سامانه رصد اشتغال هم اشاره کرد و با بیان اینکه بر مبنای این سامانه، اشتغال ایجاد شده توسط هر دستگاه اجرایی به روز خواهد شد، اظهارکرد: سهم خراسان شمالی رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی است اما دستگاه هایی در این راه برتر و پیشتاز خواهند بود که به رغم محدودیت های اعتبار به رشد بالای هشت درصد دست یابند.

 

حسین نژاد مهلت تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی دستگاه های اجرایی به عنوان نقشه راه جهت رسیدن به رشد اقتصادی را تا پانزدهم اسفند ماه اعلام کرد و گفت : باید برنامه های ارائه شده مدون و شفاف باشد.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: هر دستگاه اجرایی در حوزه تحقق شعار سال جدید باید موضوعاتی که منجر به ایجاد وابستگی به سایر کشورها شده را احصا کرده و به صورت کتابچه تدوین شود .

 

حسین نژاد افزود: با تدوین کتابچه فوق و قرار گرفتن آن در اختیار پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان می توان برای انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه تولید دانش بنیان برنامه ریزی کرد.

 

 

کد خبر 1167201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha