«پارک بانوان بجنورد» طرحی که با اما و اگرهای زیادی مواجه است

اجرای پارک بانوان در بوستان آفرینش بجنورد با انتقادهای بسیاری روبه رو است، هرچند حامیان این طرح از کار کارشناسی شده می گویند اما منتقدان معتقدند این طرح نه تنها کارشناسی شده نیست بلکه به ضرر مردم است.

خبرگزاری شبستان ـ خراسان شمالی؛ اجرای طرح پارک بانوان در پارک آفرینش بجنورد چند وقتی است که نقل مجالس بوده و حصارکشی در اطراف آن با انتقادهای بسیاری روبه رو شده است. نقدهای ابتدایی برای اجرای پارک بانوان در مکان پارک آفرینش بر جانمایی غیرکارشناسی آن بود، شهروندان  می گویند این پارك در ورودي شهر بجنورد مورد استقبال مسافران است و می تواند در جذب مسافر و گردشگر موثر باشد اما حصارکشی در اطراف این پارک  اکنون تاثير منفي در این زمینه دارد.

 

مردم می گویند حصارکشی در اطراف پارک آفرینش علاوه بر اینکه فرصت حضور و اتراق گردشگران و مسافران را گرفته، چهره شهر را هم نازیبا کرده است. حالا با انتقاد برخی از مسئولان، احتمال می رود بخشی از دیوار برچیده شود.

 

پارک بانوان به پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر بجنورد در دستور کار قرار گرفت و البته گفته می شود تائید فرمانداری بجنورد را هم دارد.

 

یکی از شهروندان در این باره با اشاره به صحبت های مطرح شده مبنی بر احتمال تخریب دیوار این پارک گفت: اجرای پارک بانوان که به یقین با ایجاد دیوار در اطراف همراه است در محل پارک آفرینش كار غيركارشناسي است، این اقدام جز ضایع کردن بیت المال چیز دیگری نیست.

 

وی افزود: یکبار دیوار این پارک را برداشتند و حالا به بهانه پارک بانوان مجدد دیوار و قطعا چندی بعد مجدد دیوار را تخریب می کنند، بهتر بود آن شهربازی متروکه جنب پارک بانوان را توسعه می دادند.

 

 در روزهای اخیر اما انتقادها از این موارد فراتر رفته و موضوع فنی و ناایمن بودن پارک  پیش کشیده شده است. مسئولان می گویند ایجاد دیوار بر روی پل در زمان وقوع سیل مخاطره آمیز است و البته اقدامی است که بدون اخذ مجوز از شرکت آب منطقه ای انجام شده است.

 

برخی از اعضای شورای شهر اعلام کردند که در اجرای پارک بانوان، کار کارشناسی انجام شده و مجوزهای لازم نیز اخذ شده است، شهردار بجنورد هم بر کارشناسی بودن اجرای این پارک  تاکید دارد اما منتقدان می گویند در اجرای این پارک بدسلیقگی شده و به مخاطرات سیل توجه نشده و البته کارها بدون داشتن مجوز لازم پیش رفته است.

 

یکی از منتقدان به پارک بانوان در محل پارک آفرینش گفت: آنچه در شورای شهر مصوب شده، احداث  پارک بانوان است یعنی باید پارک جدید ایجاد شود اما آنچه در عمل در پارک آفرینش اتفاق افتاده، تغییر کاربری است.

 

«مونا آقایی» اظهارداشت: تخلف شهرداری از قانون در آینده بسیار بدآموزی خواهد داشت، تخلف یک مسئول از قانون و برخورد نشدن با آن ممکن است این را به مردم تداعی کند که مطالبات مردم در توقف یک اقدام غیرقانونی به نتیجه نمی رسد و این امر زمینه ساز ارتکاب تخلف بیشتر در جامعه می شود.

 

یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این باره گفت: در اجرای این طرح، لحاظ شدن مسایل امنیتی و فرهنگی رعایت نشده که این بدان معناست بنده مخالف اجرای طرح با این شرایط هستم. قرار بر این بود پیش از اجرای این پروژه، پارک دیگری در ابتدای شهر برای مسافران و مردم ساخته شود.

 

«یوسف مغروری» اظهارداشت: بجنورد پروژه های موازی و البته اتلاف شده اعتبار بسیاری دیده و اگر اجرای این پارک  هم به هر دلیلی  متوقف شود می توان گفت زخمی دیگر بر چهره بیت المال است.

 

وی با بیان اینکه پارک بانوان و فضایی ویژه این قشر، نیاز اساسی است، گفت: البته پارک باید در شهر ساخته شود اما با چه کیفیت و با چه ملاحظاتی؟ 

 

مغروری افزود: شرکت آب منطقه ای استان با استناد بر قانون توزیع عادلانه آب، بر اجرای دیوار بر روی پل ایراد گرفته و اخطار داده است، نیاز بود قبل از اجرای پروژه شهردار و کارشناسان نسبت به تمام جوانب بررسی های لازم را انجام می دادند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای خراسان شمالی در این باره گفت: طبق قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه ساخت و ساز در بستر مسیل و رودخانه ها ممنوع است و نیاز به اخذ مجوز از وزارت نیرو دارد که متاسفانه شهرداری بجنورد بدون اخذ مجوز اقدام به احداث دیوار کرد و در این باره به شهرداری اخطار داده شد.

 

«سیدعقیل مرتضوی» اظهارداشت: شهرداری بجنورد پس از دریافت اخطار، برای دریافت مجوز اقدام و اکنون سه پیشنهاد برای رفع مشکل ارائه کرده است که هیچ کدام مورد تایید نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: محدوده پل در پارک آفرینش در بستر رودخانه است و شهرداری بدون اینکه مجوز از وزارت نیرو دریافت کند اقدام به ساخت و ساز در این محدوده کرده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای خراسان شمالی تصریح کرد: دیوار به طول ۲۰ متر بر روی پل و روی مسیل و در بستر رودخانه ایجاد مزاحمت کرده و روی پل انجام شده و مورد تایید این شرکت نیست.

 

«جمشید عین بیگی» رییس شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این باره گفت: بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمای فضای اختصاصی برای بانوان کم دارد، ایجاد پارک بانوان در پارک آفرینش با تایید کارشناسان در دستور کار قرار گرفت و اینگونه نیست یک تصمیم یک نفر و شخص خاص باشد، پروژه مورد بررسی قرار گرفته  و در شورا مطرح و بررسی شده و پس از تصویب کمیته تطبیق، شهرداری آن را در مرحله اجرا قرار داد.

 

شهردار بجنورد هم در ابن باره با بیان اینکه اطراف پارک آفرینش پیش از این هم دیوار کشی بود و تخریب شد، گفت: در آن زمان که دیوار در اطراف پارک  وجود داشت، دغدغه سیل وجود نداشت؟ 

 

«جواد حمیدی» اظهارداشت: پارک بانوان در حال اجراست و با توجه به انتقادها، شهرداری طرحی برای رفع ایرادهای فنی پیشنهاد داده که خطرات سیل احتمالی در این پارک  مهار شود.

 

وی افزود: در سال های قبل اطراف پارک آفرینش و حتی روی پل، دیوار وجود داشت اما چگونه است که در آن زمان دیوار سبب نگرانی نشده بود؟!

 

 

بوستان آفرینش بجنورد در دهه ۸۰ ایجاد شد و اکنون با مصوبه شورای اسلامی شهر بجنورد قرار است به بوستان ویژه بانوان تبدیل شود.

 

 

کد خبر 1167339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha