کاهش بارندگی، ذخیره حجم آب سد گلیل را کاهش داد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: کاهش بارندگی ذخیره حجم آب سد گلیل شیروان را کاهش داد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در پی خشکسالی های چند سال اخیر و کاهش نزولات جوی ذخیره حجم آب سد گلیل از توابع بخش سرحد این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: اینک ذخیره حجم آب این سد، یک میلیون و 600 هزار مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و 260 هزار مترمکعب بوده است.

 

خسروپناه اضافه کرد: همچنین ورودی آب سد امسال 200 هزارمترمکعب بوده که سال گذشته بیشتر از این رقم بود و 100 هزار مترمکعب آب به کشاورزان منطقه تحویل داده شد که امسال هنوز قراردادی برای تحویل آب صورت نگرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در منطقه گلیل و سرانی در زمستان ها عمدتا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر است که بعضا تا ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر هم می رسد.

 

وی تصریح کرد: سد خاکی گلیل با هسته رسی، توان ذخیره سه میلیون مترمکعب و تنظیم سالانه دو میلیون و ۷۶۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: این سد در ۹۰ کیلومتری شمال شیروان واقع است که آب مورد نیاز ۲۵۰ هکتار از کشتزارهای روستاهای میلانلو و تخت چرمه را تامین می کند.

کد خبر 1167385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha