بزرگترین مسجد کشور در تبریز احداث می شود

مسجد و مجموعه بزرگ فرهنگی در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع و زیربنای ۲۶ هزار مترمربع در کمربندی میانی تبریز احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احد عظیم زاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که احداث مسجد به عنوان یکی از باقیات الصالحات؛ افتخاری برای بنده است، اظهار داشت: قرار است عملیات احداث این مسجد طی روزهای آینده به عنوان یک مجموعه کامل دینی، فرهنگی و بهداشتی به آغاز شود.

این خیر و کارآفرین تبریزی با بیان این‌که مسجد و مجموعه بزرگ فرهنگی در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع و زیربنای ۲۶ هزار مترمربع در کمربندی میانی تبریز احداث می‌شود، افزود: این مجموعه دارای درمانگاهی با مساحت 6 هزار مترمربع و پارکینگ و تالار پذیرایی چند هزار نفری خواهد بود.

وی با بیان این‌که مجموعه 250 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه خواهم کرد، گفت: اگر تفاهم و رغبت مسؤولان استانی را شاهد باشیم؛ آماده سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده تبریز و همچنین توسعه شهر جدید سهند هستیم، اما باید دانست که جذب سرمایه‌گذاری اصول و ضوابطی دارد که باید از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد.

عظیم زاده که به عنوان رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز و صادر کننده نمونه فرش کشور نیز فعالیت دارد، در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از صنعت و هنر قالیبافی تبریز و آذربایجان را وظیفه خود دانست و اظهار داشت: حمایت از قالیبافان تبریز و کشور ضروری بوده و بیمه قالی بافان باید تقویت شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز با بیان اینکه بروکراسی اداری در حل مشکلات فعالان فرش باید حل و فصل شو، افزود: مسائل خردی که امکان حل شدن در استان را دارد، نباید در ادارات معطل شود؛ در شهر تبریز ۱۶۰۰ پروانه واحد صنفی در حوزه قالی صادر شده و حدود هزار واحد صنفی نیز پروانه ندارند.

این صادر کننده نمونه کشور ادامه داد: متاسفانه بیمه قالی بافان و فرش فروشان که حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شود مورد بی مهری قرار گرفته است، سال هاست که صادر کننده نمونه کشور در حوزه فرش بوده ام و به جرات می گویم؛ محض حل شدن موانع تحریم ها میتوانیم میلیاردها دلار صادرات فرش داشته باشیم.

رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز با اشاره به مشکلاتی که برای صادر کنندگان ایجاد می شود، بیان کرد: مشکلات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات حوزه فرش قابل مقایسه باحوزه ای چون پتروشیمی نیست چرا که دولت پولی به ما نمی دهد و فعالان فرش با سرمایه شخصی خود تجارت می کنند.

کد خبر 1167436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha