مساجد می تواند نسل امروز را از گزند تهاجم های فکری و فرهنگی مصون نگه دارد

آمون گفت: حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در مساجد می توان نسل امروز را از گزند تهاجم های فکری و فرهنگی مصون نگه دارد و برای رسیدن به جایگاه مسجد طراز اسلامی باید برنامه ریزی مناسبی برای نقش آفرینی مساجد در عرصه های مختلف داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مصطفی آمون» در محفل انس با قرآن کریم کانون فرهنگی هنری یوسف الزهرا (عج) در مسجد حضرت رقیه (س) گفت: مهمترین درس ماه مبارک رمضان سخت گرفتن به خود و انفاق به دیگران است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: مسجد خانه مومنان و محل عبادت و نیایش است و از کارکردهای آن انتقال معارف اسلامی و تبیین احکام و مفاهیم اسلامی و محلی برای حل مشکلات و معضلات جامعه قرار گیرد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: مسجد خانه خدا و کانون ذکر و معراج معنوی و عرصه علم، جهاد، تدبیر دنیوی و جایگاه عبادت و پایگاه سیاست است.

 

وی اظهار داشت: حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در مساجد می توان نسل امروز را از گزند تهاجم های فکری و فرهنگی مصون نگه دارد و برای رسیدن به جایگاه مسجد طراز اسلامی باید برنامه ریزی مناسبی برای نقش آفرینی مساجد در عرصه های مختلف داشته باشیم.

 

آمون تاکید کرد: توصیه مقام معظم رهبری در خصوص «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» باید مورد توجه فعالان فرهنگی مساجد قرار گیرد زیرا تدبر در قرآن یکی از مطالبات صریح و روشن پروردگار متعال در قرآن کریم است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: امام حسن المجتبی (ع) نیز در خصوص فرموده اند: «سزاوارترین و نزدیکترین افراد به قرآن کریم کسی است که به آن عمل می کند و دورترین افراد از قرآن کسی است که به قرآن کریم عمل نمی کند حتی اگر قاری قرآن باشد».

 

این برنامه قرآنی و معنوی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برپا شد و تلاوت قرآن کریم توسط قاریان برجسته استان و استماع حاضرین، سخنرانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل، اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح کانون یوسف زهرا(س)، مسابقه فرهنگی و سفره افطاری و شام از جمله برنامه‌های اجرا شده بود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1167482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha