حوزه کشاورزی در سند آمایش سرزمینی جهرم دیده نشده است

حجت الاسلام مدبر گفت: در سند آمایش سرزمینی متاسفانه نسبت به جهرم کم لطفی شده و بخش کشاورزی این شهرستان را جزء محور توسعه معرفی نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسن مدبر»، امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) در دیدار مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: سیستم نظارت از جمله مواردی است که نیاز به توجه جدی و مداوم دارد چرا که نباید اجازه داد با وجود مشکلاتی چون تحریم ها، عده ای سودجو و دلال تلاش و زحمات نظام را برای خدمت به مردم خدشه دار کنند و باید شهر ما در این خصوص الگو شود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری صراحتا فرمودند «با شعار سال تشریفاتی برخورد نکنید»، افزود: این مطالبه مردم نیز هست بنابراین فرمایش ایشان راهنما و جهتی است برای سمت و سو دادن به تمامی امور که باید این مهم در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه مقوله دانش بنیان بودن بخش  کشاورزی یعنی چند برابر شدن ارزش افزوده در این حوزه، بنابراین با اتخاذ تدابیری باید کاری کرد که زحمات کشاورز به هدر نرود، عنوان کرد: مرکز رشد و فناوری شهرستان فرصت بسیار خوبی در این زمینه است لذا در اولین جلسه هماهنگی کرده و از ظرفیت این مجموعه استفاده شود.

 

به گفته حجت الاسلام مدبر، از جمله موارد دیگر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و متخصصان شهرستان و همچنین کشاورزان موفقی است که باید دیده شوند، مشکلاتشان حل و از نظرات و تجربیات آنها استفاده شود چرا که توسعه کشاورزی اشتغال در شهرستان را در پی دارد.

 

وی عنوان کرد: اداره جهت کشاورزی درجهرم بسیار مهم است چرا که ارتزاق بیش از نیمی از مردم به واسطه بخش کشاورزی است و لذا میزان درایت و نوع مدیریت بسیار مهم بوده و بر معیشت و دیگر جنبه های اقتصادی و اجتماعی تاثیر می گذارد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در سند آمایش سرزمینی  متاسفانه نسبت به جهرم کم لطفی شده و بخش کشاورزی این شهرستان را جزء محور توسعه معرفی نکرده اند، تصریح کرد: این  در حالی است که جهرم  یکی از قطب های کشاورزی بوده و این نقطه ضعفی است که باید برطرف شود و البته مسئولین به دنبال اصلاح این سند هستند.

 

کد خبر 1167495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha