افتتاح سیزدهمین هیئت صلح گلستان/ گرگان در جایگاه دوم صلح و سازش گلستان قرار دارد

هیئت صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران استان گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «یوسف مومنی» در آیین افتتاح این هیئت صلح، گفت: اعضای هیئت های صلح و صلح یاران که از خود مردم و متنفذین هستند، پیش از طرح پرونده در محاکم برای حل و فصل خصومت ورود می کنند.

 

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز گلستان افزود: هرکجا که امور مردم به دست خودشان سپرده شد، شاهد کاهش ورود پرونده ها به محاکم، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات بودیم.

 

وی با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف شهرستان گرگان، گفت: پارسال 37 هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف گرگان وارد شد که با تلاش های اعضا و کارکنان، صلح یاران و هیئت های صلح، نیمی از این پرونده ها با گذشت و بخشش طرفین پرونده ها مختومه شد.

 

مومنی تاکید کرد: امروزه تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان مردم یک ضرورت محسوب می‌شود و به همین جهت ستاد ملی صبر گلستان سعی دارد با همکاری بسیج حقوقدانان، با تشکیل هیئت صلح بسیج حقوقدانان و تلفیق دانش حقوقی، تفکر بسیجی و تجربه، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در میان مردم ارتقا و توسعه بخشد.

 

وی در ادامه توسعه فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت و همچنین کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی  و استفاده از ظرفیت خود مردم در حل اختلافات را از جمله اهداف این هیئت ها و صلح یاران برشمرد.

 

پایان این مراسم احکام صلح یاران بسیجی حقوقدان به آنان اهدا شد.

 

کد خبر 1167534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha