شناخت جدیدی از مرگ با کتاب «آن سوی مرگ»/«روزه دریچه ای به عالم معنا» را بخوانید

حجت الاسلام نظری مطالعه «فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی» را به روزه داران پیشنهاد کرد و گفت:«خدا کیه، چیه، کو» کتابی مناسب در حوزه خداشناسی برای کودکان است.

«حجت الاسلام مرتضی نظری» در پاسخ به این سئوال که چه کتاب هایی برای مطالعه در ماه مبارک رمضان پیشنهاد می دهید به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: اولین کتابی که باید در این ماه مبارک ، خوانده شود، قرآن کریم است. البته باید فقط به قرائت اکتفا نشود و در آیات کلام الله مجید تفکر و تعمق کرد تا بتوان مفهوم را درک و هضم کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کتاب «روزه دریچه ای به عالم معنا» کتاب بسیار خوبی برای مطالعه در ماه مبارک رمضان است، عنوان کرد: این کتاب متناسب با ماه مبارک رمضان است. نویسنده کتاب«روزه دریچه ای به عالم معنا»  اصغر طاهرزاده یکی از محققان خوب کشور است. این کتاب در مورد تاثیرات و برکان روزه و نقش آن در تقویت اراده است. در این کتاب به تاثیرات روزه داری در جان و دل روزه داران پرداخته شده است. نویسنده در کتاب«روزه دریچه ای به عالم معنا» در مورد راه های خودشناسی که روزه دار طی می کند ، نیز مباحثی را مطرح کرده است.این کتاب می تواند به خصوص برای جوانان بسیار مفید و خواندنی و جذاب باشد.

 

این نویسنده و پژوهشگر اظهار داشت: کتاب دیگری که برای مطالعه در ماه مبارک رمضان پیشنهاد می کنم «فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی» نوشته رسول حیدری و محمد دریایی است. این کتاب خوراکی های مناسب برای روزه داران در سحر و افطار را متناسب با مزاج اشخاص پیشنهاد داده و مورد بررسی قرار داده است. «فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی» مشتمل بر 23 فصل است که در آن به برخی خوراکی ها، اصول تغذیه صحیح در ماه رمضان، غذاهای مناسب و مضر برای روزه دار اشاره شده است. روزه داران با مطالعه این کتاب می توانند تغذیه مناسبی در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط بدنی و مزاجی خود داشته باشند.

 

مسئول امور مساجد شهرستان رفسنجان در اداره تبلیغات اسلامی بیان کرد: کتاب دیگر که می تواند مورد توجه خوانندگان قرار گیرد، «آن سوی مرگ» نوشته جمال صادقی است. این کتاب داستانی، روایتگر سه نفری است که گوشه ای از عالم بزرخ را دیده اند. کتاب «آن سوی مرگ» بسیار تاثیرگذار و یکی از کتاب های پرفروش است. خواننده در این کتاب با چهره جالبی از مرگ مواجه می شود. مطالب این کتاب بر اساس آیات و روایات تبیین و تشریح شده است و می تواند خواننده را به شناخت جدید و موثری از مرگ برساند.

 

وی که روحانی برگزیده چهارمین جشنواره مروجان کتابخوانی است با اشاره به کتاب «خدا کیه، چیه، کو» خاطر نشان کرد: این کتاب جالب نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است که نشر جمال آن را منتشر کرده است. «خدا کیه، چیه، کو»، کتابی بسیار مناسب برای بچه ها ست. این کتاب را برای بچه های خود تهیه کردم و آن را بسیار مفید و اثرگذار دیدم.

 

حجت الاسلام نظری یادآور شد: کتاب«خدا کیه، چیه، کو» در مورد خداشناسی است و به خوبی و ساده و روان در قالب شعر به سوالات بچه ها در مورد خدا پاسخ داده است. شعرهای این کتاب اثر روردابه حمزه ای است.نثرهای کوتاهی در کنار شعر آمده که به درک کودمان کمک بیشتری کند. استقبال از این کتاب به گونه ای بوده است که به زبنا های خارجی از جمله انگلیسی و آلمانی ترجمه شده است.خانواده های می توانند این کتاب جالب و خواندنی و اثر گذار را برای بچه های خود تهیه کنند.

 

کد خبر 1167589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha