«قرار هشتم خادمیاران» منطقه ۱۲ تهران در برج میلاد/توزیع تعداد ۷ هزار قرص نان صلواتی در شهرقدس

همزمان با هشتمین شب از افطار ماه رمضان ۱۴۰۱، خادمیاران رضوی منطقه ۱۲ تهران در برج میلاد از مراجعه کنندگان و روزه داران پذیرایی کردند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، به مناسبت هشتمین شب ماه رمضان، جمعی از خادمیاران کانون های عمومی و تخصصی منطقه 12 تهران در برج میلاد تهران حاضر شدند.

 

از جوش و خروش خدمت خادمیاران و حرارت ارادت به صاحت امام رئوف(ع)، سماورها به جوش آمدند تا کتری و قوری ها پر شود از چای خوش عطر و بوی ایرانی که با رعایت رستورالعمل های بهداشتی در لیوان های یکبار مصرف به مراجعان داده می شد تا در لحظات افطار، افطرنا علی رزقک را با چای حضرتی زمزمه کنند. حضور با نشاط خادمیاران منطقه ۱۲ تهران در چایخانه حضرتی، از ساعت ۱۸ عصر شروع شد تا فعالیت چایخانه امام رضا(ع) در اذانگاه مغرب روز هشتم ، پذیرای مراجعان و بازدید کنندگان باشد.

 

آوای آسمانی صلوات خاصه در ساعت ۸ شب، عرض ارادت خادمیاران و حاضران و مراجعان بود که رو به قبله عشق ، دست ادب بر سینه و دل و دیده به کوی حضرت دوست زمزمه می کردند.

 

توزیع افطاری ساده، استقرار خادمیاران و یاوران رضوی کانون های بهداشت و درمان، حقوقی، مشاوره قرآنی ، مشاوره مذهبی، طراحی، نقاشی و خطاطی، مشاور خانواده و کارآفرینی فرصتی برای نمایش بخشی از ظرفیت های متنوع خدمت رسانی زیر سایه خورشید رضوی بود.

 

مسابقه کتابخوانی بامحوریت کتاب " عالی ترین مکتب تربیت و اخلاق" در شهرقدس

به مناسبت ماه مبارک رمضان، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب " عالی ترین مکتب تربیت و اخلاق " نوشته آیت الله صافی گلپایگانی به همت کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی شهرقدس  برگزار می‌شود.

 

 مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب " عالی ترین مکتب تربیت و اخلاق " نوشته آیت الله صافی گلپایگانی ، با همکاری اداره کتابخانه های عمومی، کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی، قرارگاه فرهنگی نمازجمعه، اداره آموزش وپرورش شهرستان قدس به میزبانی کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام برگزار می‌شود.

 

علاقمندان بالای 12 سال ساکن منطقه می توانند جهت شرکت دراین مسابقه تا پایان ماه مبارک رمضان پاسخ سوالات را درقالب عددی 5 رقمی با تماس با کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام به شماره 46875067 روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت7:30الی19 و روزهای پنجشنبه از ساعت8 الی 13 اعلام کنند.

 

لازم به ذکر است، دسترسی به فایل کتاب از طریق کانال اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس در پیام رسان بله به آدرس  qodspubliclibraries امکانپذیر است.

 

سفره نیازمندان شهرستان ری با کرامت رضوی رنگین شد

مسئول کانون رضوی شهرستان ری گفت :به همت خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان ری سفره نیازمندان با کرامت رضوی رنگین شد.

 

باهمت خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان ری نیازمندان منطقه میهمان کرامت امام مهربانیها شده و سفره هایشان با نعمات خوان بی کران  الهی رنگین شد.

 

اصغر عسکرزاده مسئول کانون خدمت رضوی شهرری ،اظهار ‌کرد:همزمان بافرارسیدن ماه مبارک رمضان و از ابتدای آغاز پویش سبد مهربانی با مشارکت چشمگیر خیرین، خادمیاران ویاوران رضوی شهرستان ری به نیت امام مهربانی ها، سفره های نیازمندان رنگین و معطر به عطر و بوی امام رضایی(ع)  شد.

 

عسکرزاده افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاشب ولادت امام حسن مجتبی(ع) خادمیاران و یاوران رضوی با مشارکت خیرین وبه همت کانون های تحت پوشش، خدمات امام رضایی انجام دادند.

 

وی با اشاره به کمک ۵۵ میلیون ریالی به مددجو،تاکید کرد:اعطای ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات به مددجویان، تهیه و توزیع ۱۵ بسته معیشتی به ارزش هربسته ۴۸ میلیون ریال،  ذبح یک راس گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان، تهیه و توزیع ۳۱۷۰ بسته افطاری به ارزش ۱۱۰/۰۰۰/۰۰۰ریال بین نیازمندان شهرستان ری، در شب ولادت کریم اهل بیت توسط خادمیاران ویاوران رضوی توزیع شد.

 

مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان ری بیان کرد: نخستین جلسه تفسیر قرآن در سال جدید باحضور خادمیاران در حسینیه حضرت علی اکبر (س) توسط  استاد مبشری برگزار شد.

 

عسکر زاده با تاکید برتداوم یاری و خدمان رسانی به نیازمندان از سوی خدمیاران رضوی،خاطر نشان کرد: امیدواریم در سایه الطاف وعنایات امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا المرتضی (ع) در سال جدید بتوانیم خدمات شایسته تر و بیشتری به نیابت از نیازمندان ارائه کنیم.

 

تهیه و توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم

خادمیاران شهرستان ری در روز ولادت کریم اهل بیت (ع) بسته های معیشتی و غذای گرم را بین نیازمندان توزیع کردند.

خادمیاران و یاوران رضوی کانون های خدمت شهرستان ری با مشارکت خیرین در روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام اقدام به تهیه ۶۰ بسته معیشتی و ۶۰۰ پرس غذای گرم متبرک به نمک رضوی و توزیع آن بین نیازمندان حومه شهرری نمودند.

 

اصغر عسکرزاده مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان ری در این باره گفت:  هدف اصلی و خط مشی فعالیت کانون های خدمت رضوی این شهرستان در راستای رفع نیازها و تقویت نوع زندگی نیازمندان آبرومند در حاشیه شهر است،  به همین دلیل در برنامه ریزی سال ۱۴۰۱ با ایجاد کارگروهای مختلف در کانون هامسیر را برای شناسایی افراد کم برخوردارو فراهم کردن بستر مناسب برای رفع نیاز هموار سازیم. عسکرزاده در پایان اضافه کرد که برای این خدمت رضوی مبلغ ۳۷۸/٠٠٠/٠٠٠ میلیون ریال هزینه شده است.

 

برگزاری یادواره جوان ترین شهیدمدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط خادمیاران شهرستان شهریار

به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، آیین یادواره جوانترین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهریار برگزارشد.

 

 یادواره شهید مجتبی یدالهی منفرد بعنوان جوانترین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران باحضورخانواده های معظم شهدا و به همت خادمیاران کانون های خدمت رضوی شهریار در این شهرستان برگزارشد.

 

این مراسم با همکاری کانون ایثاروشهادت خدمت رضوی و با حضور خانواده های معظم شهدا، خادمیاران، یاوران رضوی، حجت الاسلام علی سلامت بخش مسئول کانون های خدمت رضوی شهرستان شهریار در معیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری قرآن بهرامی، قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضاعلیه السلام و مدیحه سرایی و مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت قاسم پناهی و سخنرانی علی یدالهی پدرمعظم شهید مجتبی یدالهی درسالن همایش اردوگاه شهیدمنتظری شهرستان شهریار برگزارگردید.

 

علی یدالهی پدرمعظم شهید مجتبی یدالهی با تبیین اصول و موازین تربیتی فرزندان درمکتب اسلام واهل بیت علیه السلام تاکید کرد: در ایام ولادت باسعادت امام حسن مجتبی( ع) هستیم، شجره طیبه انسانیت به نبی مکرم اسلام اطلاق می شود، تنه این شجره طیبه حضرت امام علی(ع) وشاخه های آن حسنین وبرگ های سبز آن جهان تشیع است و درجهان امروز باید باعبرت آموزی و بصیرت خودمان را با معیارهای میزان الانسان حضرت علی علیه السلام بسنجیم وبا تربیت و رشد و شکوفایی فرزندانمان در جهت خلیفه الهی گام برداریم.

 

پدرمعظم شهیدوالامقام مجتبی یدالهی افزود: شهید یعنی ترجمان، عزت، غیرت، شرف، ناموس و ولایت وتجسم ارزش ها است وانقلاب اسلامی بعثت مجدد قرن بوده و ما باید با تمام وجود از آن پاسداری کنیم.

 

قابل ذکر است جوانترین شهیدمدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهیدمجتبی یدالهی منفرد، متولد ۳۱ فروردین ۱۳۷۰ شهریار درسال ۱۳۸۸ به دانشکده افسری ورود می‌کند و آن طور که خود علاقه داشت، در رسته زرهی مشغول تحصیل می‌شود. مجتبی علاقه زیادی به شهید صیاد شیرازی داشت.

 

 توزیع یک هزار پرس غذای تبرکی در شهر قدس طبخ و توزیع 

همزمان با ماه مبارک رمضان و به‌مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام، باهمت خیرین و خادمیاران رضوی شهرقدس تعداد ۱۰۰۰ پرس غذای گرم تبرکی طبخ شد.غذاها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسته بندی و میان خانوادهای واجدشرایط در نقاط مختلف شهر توزیع شد.

 

همچنین خادمیاران کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده نیز به همین مناسبت مراسم جشنی باحضور جوانان و نوجوانان برگزار کرده و با برپایی سفره افطار ساده و طعام متبرک از روزه داران پذیرایی کردند.

 

 توزیع تعداد ۷ هزار قرص نان صلواتی در شهرقدس

 به مناسبت میلاد کریم اهل بیت علیه السلام با کمک خیرین، جمعی از طلاب حوزه علمیه باقر العلوم علیه‌السلام، قرارگاه فرهنگی نماز جمعه شهرستان قدس و خادمیاران رضوی تعداد ۶۹۶۵ قرص نان صلواتی توزیع شد.

 با این اقدام خیر در شب و روز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام عطر نان متبرک در سفره‌های مردم پیچید و مناطق کم برخوردار از این برکت متبرک بهره‌مند شدند.

قابل ذکر است، خادمیاران رضوی با کمک خیرین و نیکوکاران طی ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر توزیع ۴۰۰ بسته سبدکالا، تعداد یک هزار پرس طعام متبرک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ و توزیع کردند.

 

توزیع اقلام غذایی، نان و کفش ورزشی بین نیازمندان به همت کانون خدمت رضوی منطقه 15تهران

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، کانون خدمت رضوی منطقه 15 بیش از55 بسته اقلام غذایی و500 قرص نان و کفش میان ولی نعمتان منطقه 15 توزیع کرد.

 

با همت کانون خدمت رضوی منطقه 15 تهران، 55  بسته ارزاق شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، تن ماهی و سایر اقلام غذایی در روز میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی ع  به دست نیازمندان محله مشیریه رسیده است.

بر اساس این گزارش ارزش هربسته بین پنج و نیم تا هفت میلیون ریال بوده که توسط مومنین خیر و خادمیاران رضوی تامین و توزیع شده است.

همچنین 500 قرص نان صلواتی به همت نیکوکاران بر سفره ولی نعمتان روزه دار هدیه شد.

گفتنی است 9 جفت کفش ورزشی به ارزش 36 میلیون ریال به همت کانون خدمت رضوی منطقه 15 تقدیم نوجوانان ورزشکار نیازمند شده است.

 

مشاوره برای زندگی در برج میلاد به همت خادمیاران رضوی

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۸ تهران با حضور در برج میلاد میز مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان درباره مهارت های زندگی را بر پا کردند تا خادمیاران کانون مشاوره در این ایستگاه خدمتگذار شهروندان باشند.

خدمات مشاوره روانشناسی در حوزه های خانواده ، ازدواج و مهارتهای زندگی با حضور کارشناسان متخصص در این میز خدمت ارائه شد. پاسخگویی به سوالات و مراجعات توسط خادمیاران با استقبال از سوی شهروندان و گردشگران مواجه شد.

 

 برگزاری مسابقه فوتبال جام رمضان توسط خادمیاران منطقه 14

 حسین فیضی مسئول کانون ورزشی خدمت رضوی منطقه 14 در این خصوص اظهار داشت:  ثبت نام این مسابقات از روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان آغاز شد و از میان خادمیاران و یاوران رضوی، شرکت کنندگان در 4 تیم 5 نفره ثبت نام کردند.

وی افزود: این مسابقات شنبه شب ها بعد از افطار و در زمین چمن مصنوعی بوستان سمیه واقع در بلوار ابوذر برگزار می شود.

فیضی در خصوص دیگر برنامه های این کانون در ماه مبارک رمضان گفت: ما در ماه مبارك رمضان برای خادمیاران و یاوران رضوی در سنين مختلف به همراه خانواده هایشان مسابقات ورزشي مختلف از مسابقات گروهي جمعي تا مسابقات ورزشی هوش تدبين و تدارك دیده ایم.

 

وی ادامه داد: برای انجام هرچه بهتر این برنامه ها تيم تحقيقاتي ما در حال جمع آوری اطلاعات درست و جامع از پتانسيل هاي منطقه هستند تا بتوانیم با حداکثر كيفيت و كميت برنامه ها را به نحو احسنت اجرا کنیم.

 

وی بیان کرد: ما در منطقه 14 تهران يك برنامه ریزی پایه و بلند مدت را برای ورزش تدارک دیده ایم که با فوتبال ویژه آقایان در زمین چمن مصنوعی تحت عنوان جام رمضان این کار را آغاز کرده ایم. به امید خدا و با مدد امام رئوف بتوانيم نوجوانان و جوانان خوب و با استعداد منطقه را شناسايي كنيم تا در جامعه و در سطح ملي براي كشور عزيزمان مفيد قائل شوند.

 

مسئول کانون ورزشی منطقه 14 گفت: برگزاری بازی های ورزشی همچون دارت، تنیس روی میز، تفنگ بادی، مسابقه طناب کشی و گل کوچیک در ضیافت الهی دفتر کانون های خدمت رضوی منطقه در روز ولادت امام حسن(ع) در استادیوم تختی از دیگر فعالیت های این کانون در ایام ماه مبارک رمضان است.

 

حاشیه نشینان شهرستان قرچک مهمان خوان کریم اهل بیت(ع) شدند

با فضل الهی و عنایت امام مهربانی ها و همت خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی حاشیه نشینان شهرستان قرچک مهمان سفره اهل بیت (ع) شدند.

 در شب میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با همت کانون عمومی و مشارکت کانون خبر و فضای مجازی تعداد ۲۶۰ پرس زرشک پلو با مرغ با هزینه ۵ میلیون تومان طبخ و بین نیازمندان و حاشیه نشینان شهرستان قرچک توزیع گردید .

 

در این طرح متفاوت که با همفکری اعضای ستادی انجام گرفت تعدادی غذا برای حاشیه نشینان و کارگران کوره پز خانه ها که با خانواده هایشان در جای دور افتاده ای از این شهر زندگی می‌کنند در نظر گرفته شد و بین آنها توزیع گردید تا سفره ی آنها نیز در این شب با سعادت منور به نور و کرامت امام حسن(ع) گردد .

 

 

کد خبر 1167606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha