برنامه‌های نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز؛ تبیین نقش امام از غدیر تا گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام حاجتی با تشریح بخش‌های نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز، گفت: این بخش از امامت در غدیر آغاز شده و تا عصر امامین انقلاب و نقش امامت در تمدن‌سازی با مخاطبان خود همراه است؛ در این نمایشگاه نحوه حکمرانی بر مسجد بدون تصدی گری هم تبیین شده است.

حجت الاسلام رضا حاجتی با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره برنامه های بخش مسجد جامعه‌پرداز این رویداد بزرگ قرآنی، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب که تاکید رهبری معظم بر خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است مسجد بسیار می تواند تاثیرگذار باشد و نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، با هدف جامعه پردازی مسجدی برپا شده است

 

مدیر نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تصریح کرد: در مسجد جامعه‌پرداز ارائه فناوری جامعه پردازی با حکمرانی نرم اسلامی عرضه می شود و نمایشگاه دو سیر را به طور کلی دنبال می کند، یکی امامت و دیگری مراحل انقلاب و نظام سازی تا به تمدن سازی می رسد.

 

وی ادامه داد: در ابتدای نمایشگاه به مسئله غدیر اشاره می شود در قالب معرفی و وضع قاعده امامت به عنوان الگوی حکمرانی اسلامی در روز غدیر یعنی در کنار نصب امیرالمومنین(ع)، الگوی حکمرانی هم معرفی شده است سپس می رسیم به انسان 250 ساله و اینکه در زندگی ائمه(ع) قاعده وضع شده غدیر چگونه تبیین شده است.

 

حجت الاسلام حاجتی در ادامه بیان کرد: در ادامه نمایشگاه به عصر غیبت امام زمان(عج) و دالان «اما الحوادث الواقعة» می رسیم، در این بخش انواع و اقسام حکمرانی های بدون پشتوانه امامت و نیز حکمرانی های ایجاد شده بر مبنای فقاهت هم معرفی می شود و بعد به امامت عامه می رسیم.

 

وی اضافه کرد: در ادامه نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز به انقلاب اسلامی می رسیم و مکتب امام خمینی(ره) را معرفی می کنیم؛ سپس در گام اول و دوم انقلاب و در دالان تاریخ فناوری های امامین انقلاب برای تبیین امامت معرفی می شود.

 

 

 

مدیر نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز تاکید کرد: تحکول حکمرانی و توطئه های دشمنان هم در این نمایشگاه معرفی می شود و در ادامه طرح خودمان را با الگوی امام جامعه پرداز که مبتنی بر الگوی صله رحم، الگوی اخوت، الگوی تقویت پیوندهای اجتماعی، الگوی همسایگی مسجد و وظایف مسجد در این باره است، معرفی و تبیین می شود.

 

وی اضافه کرد: سپس برای امامی که قرار است جامعه پردازی کند 28 نظام مسئله شامل علم و پژوهش، آموزش، تربیت خانواده و ... طراحی شده  و حدود 830 مسئله که امام می تواند آنها را به تناسب شرایط در اولویت بررسی و حل قرار می دهد، مرور شده است.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه فرآیند تعین امامت هم در نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز معرفی می شود، گفت: از نظریه های تاثیرگذار امام در محله، تعین است چراکه امام در کنار تعیین شدن توسط سازمان و نهادی، قطعا باید تعین هم بیابد و مردم او را به عنوان امام بپذیرند. اینها طراحی شده و پس از آن هم امامان موفق در جامعه پردازی که حل مسئله و تجربه کسب کرده اند، معرفی می شوند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در بخشی از نمایشگاه هم حکمرانی بر مسجد معرفی می شود که مربوط به سند ملی مسجد است، سندی که در دست طراحی قرار دارد و مربوط به نهادهای حاکمیتی می شود، نهادهایی که باید به دور از تصدی گردی و دستور، و با سیاستگذاری به مساجد خدمت رسانی کنند.

 

گفتنی است، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و از ساعت 17 تا 23 و 30 دقیقه میزبان بازدیدکنندگان از این تفرجگاه مذهبی است.

کد خبر 1167653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha