شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها، یک قرارگاه جهادی است

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکشاهی به ریاست امام جمعه این شهرستان و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  امام جمعه شهرستان ملکشاهی، در این نشست، با گرامی داشت ماه مبارک رمضان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین، اظهار کرد: جهاد تبیین روشنگری و رفع ابهام و تشریح خدمات نظام است و حتی دشمن شناسی و تشریح مسائل اعتقادی در همین راستاست.

 

حجت الاسلام«سید علی حسینی احمد فداله» افزود: هر کدام از ما به عنوان یک مسلمان و شیعه وظیفه داریم در این راستا حرکت کنیم، از این رو قرارگاه جهاد تبیین بر اساس ظرفیت ها در شهرستان ملکشاهی تشکیل و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

 

امام جمعه ملکشاهی گفت: تبیین به معنای روشنگری مصداقی و دقیق، همان تبلیغ است، تاکنون خوشبختانه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و بنیاد شهید شهرستان جلسات خوبی برگزار شده و گروه های هنری هم در این راستا فعالیت های خوبی داشتند.

وی با تاکید بر اقتصاد و بازار اسلامی افزود:  اگر جامعه ای بازارش اصلاح شد، معنویت آن جامعه تقویت می شود بنابراین حضور مؤمنین در بازار و اقتصاد جامعه ضروری می نماید، در همین زمینه برای مبارزه با ربا کارگاه های خوبی در سطح شهرستان برگزار شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست با گرامی داشت تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن کریم، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یک قرارگاه معنوی و جهادی به حساب می آيد تا دغدغه های مقام معظم رهبری از جمله جهاد تبیین پیگیری شود.

 

«علی هوشمند» در خصوص جهاد تبیین خاطرنشان کرد: این شعار صرفا در بنرها و شعارها نباید بازتاب داشته باشد، بلکه به صورت عملیاتی و هدفمند در راستای توسعه فرهنگی جلوه داشته باشد.

 

وی افزود: خوشبختانه در حوزه آسیب های اجتماعی توانستیم اعتباراتی را جذب کنیم، در این خصوص دو طرح در قالب موسسات فعال با موضوع آسیب سلاح گرم و خودکشی و یک طرح در حوزه خانواده و فرزندآوری مصوب شد، همچنین در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد هم اعتباراتی تخصیص داده شد.
وی تاکید کرد: طرح شهید حججی از دیگر طرح های فرهنگی است که به زودی در سطح شهرستان ها انجام خوهد شد.


در حاشیه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اهدای لوح های تقدیر به امام جمعه و فرماندار از تلاش های ایشان در شورا تقدیر و تشکر کرد.

 

 در ادامه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با غلامی، فرماندار شهرستان ملکشاهی در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

همچنین هوشمند از نگارخانه شهید غیوری زاده و سالن اجتماعات ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی بازدید کرد.

کد خبر 1167657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha