تحقق جهاد تبیین در فارس با طرح خانواده متعالی

حجت الاسلام علیشاهی گفت: طرح خانواده متعالی در فارس اقدام مطلوبی برای تحقق جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «مرتضی علیشاهی»، امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) در مسجد شهدا در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت های حوزه علمیه برای طلاب اولیه حدود یک هزار و ۲۰۰ صندلی است و در حوزه علمیه فارس و شهر شیراز ظرفیت های ارزشمندی دارد که با معرفی این ظرفیت باید حوزه علمیه در جذب طلاب یاری شوند.

مسئول فضای مجازی حوزه علمیه فارس افزود: مرکز رشد، گردشگری دینی، تولیدات و صادرات صنایع فرهنگی، دوره مهارت افزایی، دوره نهضت احکام، مرکز ارتباطات و اعزام طلاب به کشورهای مختلف و فارس از ظرفیت های مطلوب فارس هستند که باید مورد استفاده مطلوب قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در طرح «مدارس امین»، طلاب به مدارس شیراز اعزام می شوند که ظرفیت مطلوبی است اما نسبت به این ظرفیت ها، جذب ما در حوزه های علمیه فارس کم است.

حجت الاسلام علیشاهی تاکید کرد: ائمه جماعات استان و دستگاه ها باید از مسجد محوری به نحو درستی حمایت کنند زیرا موجب استفاده موثر از ظرفیت طلاب و حوزه های دینی در جامعه می شود.

وی ادامه داد: نصرت دین خدا و انقلاب در اولویت استان قرار دارد و باید تمام اقدامات مذهبی و فرهنگی را در حوزه های علمیه فارس با ایجاد تشکیلات منسجم مورد سامان دهی قرار دهیم.

حجت الاسلام علیشاهی تصریح کرد: برای تحقق جهاد تبیین، طرح خانواده متعالی اقدام موثری بوده و کار باید فراتر از این ها باشد و در عرصه های مختلف شاهد نمود جهاد تبیین باشیم.

کد خبر 1167671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha