​اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضل پسماند گیلان

​کاظمی اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضل پسماند گیلان را جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ذکر کرد و گفت: ۷۰ درصد از زباله تولیدی در گیلان مربوط به شهرها و ۳۰ درصد آن مربوط به روستاها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود کاظمی» شامگاه سه شنبه(۳۰ فروردین ) در گفت‌وگوی خبری مجموعه اقدامات استانداری گیلان برای حل معضل سراوان را تشریح کرد و اظهار داشت: در بدو ورود استاندار گیلان و در جلسه‌ای که با حضور ایشان در محل لندفیل سراوان برگزار شد، دستوراتی برای حل این معضل صادر و ابلاغ گردید.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه در آن جلسه برآوردی از میزان بودجه و اعتبار پروژه‌های پسماند انجام گرفت عنوان کرد: با حضور رئیس جمهور در گیلان و انتقال مشکلات پسماند و معضلات موجود در لندفیل سراوان به ایشان، مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به شکل استانی شد.

 

کاظمی با بیان اینکه مبلغ یکصد میلیارد تومان برای اجرایی شدن پهنه پسماند رشت توسط وزیر اختصاص داده شد و شهرداری هم امورات آن را پیگیری کرد افزود: تفکیک از مبدأ با اولویت ادارات دولتی و اجرایی شدن آن در حوزه شهر و روستا و ابلاغ بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند در ششمین کارگروه آن از اقداماتی است که به دستور استاندار گیلان در اولویت قرار گرفت.

 

وی با اعلام اینکه گیلان دارای ۱۷ شهرستان، ۴۶ بخش، ۵۳ شهر، ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و هزار و ۸۶۹ دهیاری است بیان کرد: ۷۰ درصد زباله در شهرها و ۳۰ درصد زباله تولیدی آن در آن روستاها تولید می‌شود بنابراین استاندار گیلان دستور ایجاد قرارگاه مدیریت پسماند را با مأموریت تعیین خط مشی اجرایی صادر کردند.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات اکید شهردار در پهنه رشت نسبت به اجرایی شدن طرح ساماندهی محل دفن زباله، فعلا در فاز اول با تمام امکانات لجستیکی شهرداری و دو شیفته کردن کارخانه کود آلی لاکان در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 1167749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha