آیین احیای شب های قدر در مساجد زنجان برگزار می شود

مراسم مناجات و احیای شب های قدر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور عزاداران و روزه داران در مساجد زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، یکی از الطاف و موهبت‌های ویژه خداوند در ماه رمضان شب قدر است. چنانکه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرموده‌اند: «خداوند از روزها، جمعه و از ماهها، ماه رمضان و از شبها، شب قدر را برای خود اختیار کرده است».


شب قدر اوج معنویت و عبادت ماه مبارک رمضان است. شبی که قرآن؛ کلام خداوند در آن نازل شده است و مقدرات زندگی بشر تا شب قدر آینده در آن تعیین می‌شود. امام صادق (علیه‌السّلام) در این‌باره می‌فرمایند: «ابتدای سال، شب قدر است، در آن شب آنچه از این سال تا سال آینده انجام خواهد گرفت، نوشته می‌شود».

 

از ویژگی‌های مهم این شب احیاء و نیایش به درگاه الهی است.  امام موسی بن جعفر (علیه‌السّلام) در این‌باره می‌فرمایند: «من اغتسل لیلة القدر واحیا‌ها الی طلوع الفجر خرج من ذنوبه» کسی که در شب قدرغسل کند و تا طلوع صبح بیدار بماند و مشغول عبادت و نیایش الهی باشد از گناهانش پاک می‌شود.
در این شب با عظمت که کتاب مقدس قرآن برای هدایت انسان‌ها نازل شده و فرشتگان آسمانی برای سلام و درود، فوج، فوج بر زمین فرود می‌آیند، سزاوار نیست که انسان مؤمن و روزه‌دار در غفلت به سر برده و خود را از همنشینی با آن‌ها محروم سازد.

 

به همین منظور مراسم مناجات و احیاء شب های قدر در مساجد زنجان برگزار می شود و در حسینیه اعظم زنجان نیز این آیین با سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی و با نوای حاج مرتضی حیدری و کربلایی حسین امامی از ساعت 21 و 30 دقیقه احیا خواهد شد.

 

در مسجد النبی(ص) زنجان نیز ویژه برنامه شب های احیاء با سخنرانی حجت الاسلام عشقی و با نوای حاج غلامرضا هاشمی و کربلایی مرتضی محمدی در شب های نوزدهم، بیست ویکم و بیشت و سوم از ساعت 24 برگزار می شود.

 

در دیگر مساجد استان زنجان نیز مراسم مشابهی با حضور سخنرانان و مادحین برگزار می شود و قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا و قرآن به سر گرفتن از بخش های دیگر این مراسم معنوی است.

کد خبر 1167794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha