آثار نمایشی محرابیان در سطح مساجد آذربایجان غربی اجرا شد

حجت الاسلام اباذر بیگی، گفت: از ابتدای شروع طرح محرابیان تا امروز ۴۸ اجرا در آذربایجان غربی با موفقیت و استقبال مردم به روی صحنه رفت.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: مرحله استانی سلسله رویداد های نمایشی با عنوان «محرابیان» با حضور ۱۱ گروه برتر نمایشی در قالب ۸4 اجرا از (24 فروردین) سال جاری به مدت یک هفته با همکاری و مشارکت حوزه هنری آذربایجان غربی شهرداری ارومیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی با هدف رشد و توسعه فرهنگی مساجد برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: این رویداد نمایشی که همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح مساجد استان آذربایجان غربی آغاز شده است ۱۱ عنوان نمایش به نام های عروسی،زخم های نشمرده، شب بارانی، قدم‌نورسیده، این قصه برای ، پیرزن و دریا ، مزار ، گوهر ، دختران روستای ما ، لیلا و باران رحمت در مساجد آذربایجان غربی به اجرا در آمد.

 

وی اضافه کرد: مساجد شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، چایپاره ، بوکان و خوی میزبان اجرای این طرح فاخر بودند.

 

این مسئول با بیان اینکه در طول اجرای این طرح 84 اجرا در مساجد به روی صحنه رفته است، تصریح کرد: ارومیه49اجرا، و دیگر شهرستان ها نیز 7 اجرا داشته اند.

 

بیگی خاطرنشان کرد: 11 گروه نمایشی در این طرح آستین های همت خود را برای اعتلای فرهنگ و به فعلیت رساندن یک کار فاخر فرهنگی و ادبی بالا زدند که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب و شایسته مردم نیز همراه بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: مساجد طالقانی ، امام جواد(ع) ، بازارباش، یازهرا، قره آغاج ، صغیر چیلر، مهدی القدم در شهرستان ارومیه و مساجد چهارده معصوم ، زنگلان ، امیرآباد و خانقاه به ترتیب در شهرستان های میاندوآب ، چایپاره ، بوکان و خوی از اماکن مذهبی بودند که آثار نمایشی در آنها بر روی صحنه رفتند.

کد خبر 1167857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha