مسائل و مشکلات طلاب سطح ۴ مدارس علمیه استان اصفهان بررسی شد

نشست برخط هم اندیشی و هم‌افزایی با هدف ارتقاء و تعالی علمی و آموزشی طلاب سطح ۴ حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به همت اداره کل تحصیلات تکمیلی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، نشست برخط هم اندیشی و هم‌افزایی با هدف ارتقاء و تعالی علمی و آموزشی طلاب سطح 4 اصفهان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران و خانم راضیه میرعلی ملک سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی برگزار شد.

در این نشست که با هدف هم اندیشی و هم‌افزایی در خصوص ارتقاء آموزشی طلاب برگزار شد، در ابتدا  نمایندگانی از مدارس علمیه استان اصفهان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره رشته‌های مختلف تحصیلی پرداختند.

نمایندگان مواردی همچون «لزوم بازبینی سرفصل‌ها، منابع و ارزشیابی عناوین درسی با رویکرد نیازهای بانوان و جامعه»، «گرایشی شدن دروس عمومی متناظر با هر رشته»، «تقويت رويكرد استدلالی ـ تحلیلی طلاب از سوی اساتید»، «اهتمام به تربیت و جذب اساتید بانو»، «برگزاری کارگاه های علمی ـ پژوهشی در طول دوره تحصیلی» و .... را مورد توجه قرار دادند و توجه به این نکات را در تعالی و رشد وضعیت آموزشی طلاب سطح ۴، بسیار مؤثر ارزیابی کردند.

در بخش بعدی نشست، حجت الاسلام والمسلمین تهرانی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ضمن تبریک ولادت کریم اهل بیت علیه السلام ، «اصلاح شیوه تدریس و کیفیت سنجی اساتید مقاطع عالی»، «تشکیل گروه های علمی در مدارس» و «ایجاد تحول در نظام آموزشی» را از اهداف مهم این معاونت برشمرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره «تقریرنویسی» از سوی مدارس جهت توانمندسازی طلاب در ثبت و دسته بندی مطالب، بر نقش ویژه طلاب در رصد مسائل و مشکلات آموزشی و انتقال آن به مراجع ذی ربط تصریح کرد.

خانم میرعلی ملک، سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی نیز در این نشست، ضمن تقدیر از همکاران مرکز مدیریت استان اصفهان در میزبانی این نشست، طرح «آسیب شناسی و کیفیت سنجی وضعیت تحصیلی سطوح عالی» را راهگشای رفع  بسیاری از آسیب های آموزشی دانست و خواستار همکاری مدارس، طلاب و اساتید در اجرای این طرح شد.

وی، «ارائه پژوهش های گروهی»، «مطالعات جانبی و فراتر از سرفصل های درسی از سوی طلاب»، «توجه ویژه به تحقیقات در حوزه آسیب های اجتماعی زنان و خانواده» و «توانمندسازی اساتید در بکارگیری روش های نوین پژوهشی» را مهم برشمرد و بر اهتمام اداره کل تحصیلات تکمیلی در رفع و اصلاح وضعیت موجود تأکید کرد.

توجه به «مباحث اخلاقی و فرهنگی» در مقاطع تخصصی، توجه به «خروجی های مقطع  سطح 4» و  برگزاری «المپیادهای علمی» در ایجاد نشاط علمی طلاب از دیگر موارد مطروحه در جلسه بود.

در پایان جلسه ایمیلی با آدرس takmili@whc.irجهت ارتباط بیشتر طلاب سطح  3 و 4 با اداره کل تحصیلات تکمیلی و انعکاس  نقطه نظرات ایشان معرفی شد.

 

کد خبر 1167908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha