کاهش ۸۱۸ واحدی  شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۱۸ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 31 فروردین) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1591 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 514 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۱۸ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۱ واحدی، به رقم ۳۷۱ هزار و ۳۴۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۸۶۱ واحدی، عدد ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۳۶ واحدی به رقم ۲۴۹ هزار و ۹۳۷ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وپارس، وبانک، شپنا، وبملتف ونوین به ترتیب با 420، 321، 190، 156، 155 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شتران - پالايش نفت تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، وتوصا - گروه س توسعه صنعتي ايران و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۷۵۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۲ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۰۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

 

 

کد خبر 1167988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha