برگزاری مراسم شب قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیش از هزار مسجد و هیئت مذهبی گیلان

حجت الاسلام مهدوی گفت: مراسم شب‌های قدر در بیش از هزار مسجد، حسینیه و هیئات مذهبی استان گیلان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» در جمع خبرنگاران گفت: آیین پرفضیلت شب‌های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در بیش از هزار مسجد و نقطه از گیلان در فضای باز و سرپوشیده برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در برگزاری مراسم شب‌های قدر اولویت با فضا‌های باز است افزود: در هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا مدارس، پارک‌ها و فضا‌های عمومی در اختیار هیئت‌های مذهبی برای برگزاری ویژه مراسم لیالی قدر قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: هیات های مذهبی که نیاز به فضا دارند می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز لازم را دریافت کنند.

 


مهدوی با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر در فضا‌های بسته با یک سوم ظرفیت در مساجد و حسینیه ها و در شهر‌های با وضعیت قرمز با محدودیت زمانی یک ساعت و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود اذعان کرد: در شهر‌های با وضعیت آبی محدودیت زمانی نداریم و مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

 


وی با اشاره به نذورات در این شب‌ها گفت: براساس دستورالعمل‌های ستادکرونا مردم نذورات خود را در قالب بسته بندی تهیه و ارائه دهند و در محیط‌های بسته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 


وی توصیه کرد، نذورات به سمت بخش درمان و هچنین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هدایت شود.

 


مدیر کل تیلیغات اسلامی در پایان از مردم خواست برای شرکت در مراسم شب‌های قدر احتما از کتاب قرآن، دعاو جا نماز شخصی همراه داشته باشند.

کد خبر 1168018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha