اولین روستای قرآنی کشور در خوزستان ثبت ملی می‌شود/ ضرورت احداث خانه قرآن در استان

حجت‌الاسلام کلاه کج از ثبت ملی اولین روستای قرآنی کشور در خوزستان در سال جاری خبر داد و گفت: ساخت خانه قرآن خوزستان جهت پرورش و تربیت نسل جدید قرآنی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام رضا کلاه کج» شامگاه (چهارشنبه ۳۱ فروردین) در نشست فعالان قرآنی استان با استاندار خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: این سومین نشست صمیمی استاندار خوزستان با فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی استان است که این حرکت را باید برای شنیدن نظرات و دغدغه‌های فعالان قرآنی استان به فال نیک بگیریم و امیدواریم منشأ خیرات و برکات باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این استان را از قطب‌های قرآنی کشور دانست و افزود: خوزستان جزو استان‌هایی است که موسسات قرآنی بالایی دارد و در حال حاضر ۸۰ موسسه فعال در استان مشغول به فعالیت هستند.

 

وی از فعالیت یک هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد و اضافه کرد: این کانون‌ها غالبا کانون‌های قرآنی هم هستند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مساجد باید پایگاه قرآنی باشند، امیدواریم امسال در سال ۱۴۰۱ که شروع قرن جدید و قرن امید است، به واسطه توسعه فرهنگ قرآنی، پایگاه های قرآنی در استان شکل بهتری پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام کلاه کج از ثبت ملی اولین روستای قرآنی کشور در خوزستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این امر از موارد مهمی است که امید را در بین مردم خوزستان افزایش می‌دهد.

 

وی از افتتاح خانه هنرمندان در ۶ هزار مترمربع در روز سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خوزستان خبر داد و ابراز کرد: خانه فرهنگ استان نیز در سال جاری با زیربنای سه هزار مترمربع در اهواز افتتاح می‌شود.

 

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت احداث خانه قرآن استان تاکید کرد و ادامه داد: مقدمات ساخت خانه قرآن هم در دستور کار است تا دوستان قرآنی ما هم صاحب خانه‌ای رسمی جهت پرورش و تربیت نسل جدید قرآنی شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: استاندار خوزستان حمایت جدی از حوزه فرهنگ، هنر و قرآن را در دستور کار قرار داده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه‌ها باشیم.

 

کد خبر 1168032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha