تا حد امکان از منزل خارج نشوید/  وقوع و ورود موج جدید گردو غباردرکرمانشاه

شکیبا، گفت:با توجه به اعلام وقوع و ورود موج جدید گردو غبار در استان مردم تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

 ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به اعلام وقوع و ورود موج جدید گردو غبار از سوی اداره کل هواشناسی تا‌ شنبه هفته آینده  بخصوص در شهرهای غرب استان از جمله قصرشیرین،سرپلذهاب، گیلانغرب و احتمال بالا رفتن میزان ذرات کوچکتر از ۲/۵ میکرون در هوا، هم استانی‌های باید به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی زیر را تا پایان شرایط آلودگی هوا رعایت کنند.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در شهرهای بحرانی کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

 

 

وی تاکید کرد:  در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند و  ورزشکاران  در زمان وقوع پدیده گردوغبار ،در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند. 

 

 

شکیبا تصریح کرد: کاهش تردد خودروهای شخصی و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده ازماسک مناسب، شیشه ها را بالا نگهدارید و  درصورت لزوم  به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک  مناسب استفاده کنیدو ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا‌، ماسک n۹۵یا ماسک (ffp۲،ffp۳ به همراه ماسک های سه لایه) است..

 

  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن افزایش دهید و تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنید و مواد غذایی را به صورت روباز قرار ندهید و ظروف نیز به صورت پوشانده یا وارونه قرار گیرند.

 

 

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت ، افزود: در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید و در هنگام رانندگی در شرایط آلودگی ناشی از گردوغبار، سرعت را کاهش دهید که با توجه به محدود شدن میدان دید، منجر به حوادث رانندگی نگردد.

 

 شکیبا از مردم خواست حتی المقدور از طریق صدا و سیمای مرکز استان یا کانال اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، وضعیت آلودگی هوا را پیگیری کنید و تا برگشتن به شرایط عادی، توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 1168167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha