قرارگاه توانمندسازی معتادان متجاهر در مشهد تشکیل شد

باغگلی گفت: قبل از سال جدید مصوبه‌ای در شورای عالی اجتماعی کشور مبنی بر جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تصویب و ابلاغ شدک در این راستا در پایان سال گذشته گام اول جمع‌آوری صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین باغگلی» در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: قبل از سال جدید مصوبه‌ای در شورای عالی اجتماعی کشور مبنی بر جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر از سطح شهرها تصویب و ابلاغ شد؛ در این راستا در پایان سال گذشته با همکاری شهرداری، بهزیستی، جانشین سرپرست دادگاه انقلاب و نیروی انتظامی گام اول جمع‌آوری صورت گرفت.

 

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در این راستا حسب نظر فرماندار مشهد و براساس آیین‌نامه مراقبت‌های خروج معتادان از کمپ‌ها، قرارگاه توانمندسازی و مراقبت‌های پس از خروج معتادان متجاهر از کمپ‌ها در فرمانداری مشهد تشکیل شد.

 

معاون شهردار مشهد بیان کرد: در این قرارگاه چهار کمیته غربال‌گری، آموزش، اشتغال و فرهنگی و اجتماعی فعال شد؛ در کمیته غربال‌گری به همت سازمان بهزیستی، دسته‌بندی و طبقه‌بندی معتادان از لحاظ روحی، جسمی و درمانی برای خروج از کمپ‌ها انجام می‌شود.

 

باغگلی افزود: پس از غربال‌گری، افراد به کمیته آموزش معرفی می‌شوند و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای، افراد آموزش‌پذیر مهارت‌های لازم نرم و سخت را آموزش خواهند دید؛ در ادامه نیز افراد به کمیته اشتغال با مسئولیت اداره کار و رفاه اجتماعی معرفی خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: در کمیته اشتغال افراد بر اساس نیازهای نهادهای مختلف، شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌ها، معرفی خواهند شد؛ همچنین کمیته فرهنگی و اجتماعی در طول این مسیر، وظیفه آموزش‌های فرهنگی، ارتباط با خیرین و برنامه‌های فرهنگی حسب نیاز معتادان متجاهر را برعهده دارد.

 

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: در این قرارگاه توانمندسازی، شهرداری مشهد به عنوان دبیر قرارگاه وظیفه هماهنگی بین نهادهای مختلف را برعهده دارد؛ همچنین از ۲۱ کمپ ماده ۱۶ در مشهد، ۶ کمپ به همت شهرداری مشهد مشغول خدمت‌رسانی است.

کد خبر 1168245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha