تعلیم و تربیت کاسبی نیست

آیت الله عبادی با بیان اینکه تعلیم و تربیت کاسبی نیست، گفت: انسان استعدادی بالقوه و مثل خدا است و نباید از آن یک هیچ و پوچ گرا ساخته شود و آثار منحط غرب همین است و جامعه ما می خواهد پاک باشد و نیاز به شرایطی دارد که باید درست شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (1 اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان موجودی از پیش ساخته است و جان انسان در این عالم برای آخرت ساخته می شود و این بار امانت بسیار سنگین است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختن جان و هویت دادن به حقیقت انسان بخشی عظیمی از مسئولیت های ما را شامل می شود، افزود: میلیون ها کودک در اختیار شما قرار دارد و بعد از ده سال باید ببینید که چه فردی را تحویل جامعه می دهید.

 

وی ادامه داد: اگر شرایط طوری مساعد می بود که در این فاصله زمانی و افزایش مراقبت های خانوادگی و جو جامعه عمومی می توانستیم مشخص کنیم که بعد از 10 سال به طور مثال  10هزار «مصطفی چمران»، 5هزار «شهید بهشتی» و یا «صیاد شیرازی» می خواهیم تحویل جامعه دهیم قطعا فاصله ما با مدینه فاضله خیلی کم می شد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه متاسفانه فاصله ما با مدینه فاضله بسیار است، افزود: موانع رسیدن به مدینه فاضله را باید از بین برد و هنوز متاسفانه بعد از 40 سال احساس خطر می کنیم که فضای مجازی قتلگاه نوجوانان ما است در صورتی که فضای حقیقی نیز در حال تبدیل شدن به قتلگاه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: متاسفانه هنوز متناسب با مکتب اسلام کاری در جامعه انجام نشده است و هنوز مشاهده می کنیم که برخی افراد در مسائل علوم اسلامی به دنبال نشخوارکردن اضافات غربی ها هستند.

 

وی با بیان اینکه امانت تربیت جان ها بسیار سنگین و وحشت زا است، گفت: انسان استعدادی بالقوه و مثل خدا است و نباید از آن یک هیچ و پوچ گرا ساخته شود و آثار منحط غرب همین است و جامعه ما می خواهد پاک باشد و نیاز به شرایطی دارد که باید درست شود.

 

آیت الله عبادی عنوان داشت: امروز قوای سه گانه و مردم با هم هماهنگ هستند و از این فرصت که بسیار تنگ است باید به نفع انسان استفاده کنید و آموزش و پرورش این دو اسم مقدس تعلیم و تربیت را قدر بدانید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت کاسبی نیست، گفت: کسی می تواند به هدف برسد که از خواسته های مادی خود ببُرد و به دنبال فرهنگ باشد و کسی که به دنبال اضافه حقوق و مادیات باشد نمی تواند برای انسان کار کند.

 

وی در پایان بیان کرد: بنیان کشور بر روی دانش باید قرار گیرد و به اخلاق و مکتب اسلام در راستای توسعه علم و دانش نیز توجه داشته باشید.

کد خبر 1168253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha