انفجار تروریستی در بزرگ‌ترین  مسجد شیعیان  در مزار شریف/ بیش از ۷۰ شهید و زخمی آمار اولیه

یک انفجار تروریستی امروز در مسجد سه دُکان متعلق به شیعیان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد در شهر مزار شریف رخ داده که تاکنون پنج شهید و بیش از ۶۵ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، رسانه های افغانستانی امروز(پنجشنبه یکم اردیبهشت 1401) اعلام کردند: یک انفجار تروریستی در یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد در شهر مزار شریف در شمال افغانستان رخ داده است.

 

خبرگزاری آماج نیوز گزارش داد: این انفجار داخل مسجد سه دُکان متعلق به شیعیان در مزار شریف هنگامی رخ داد که نمازگزاران در حال ادای نماز ظهر بودند.

مسئولان بهداشتی در مزار شریف به طلوع نیوز گزارش دادند: براساس آمارهای اولیه تاکنون پنج نفر شهید و بیش از 65 نفر زخمی شدند.

 

گزارش های اولیه حاکی از آن است که پیکرهای قربانیان این حادثه تروریستی و زخمی ها به بیمارستان ابوعلی سینا در مزار شریف منتقل شده اند.

مسجد سه دکان مشتکل از سه طبقه از بزرگ‌ترین و قدیمی ترین مساجد افغانستان است.

 

یک منبع دولتی در افغانستان به الجزیره گفت: حمله تروریستی امروز به مسجد سه دکان در مزار شریف تاکنون 22 شهید و 32 زخمی برجای گذاشته است.

براساس این گزارش، گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به مزار شریف را پذیرفته است.

 

عبدالله عابدی، سخنگوی پلیس شهر قندوز در شمال شرقی افغانستان اعلام کرد: همزمان با این انفجار، انفجار دیگری در منطقه سردوره رخ داده است. اما آماری از تلفات مالی و جانی گزارش نداده است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی قندوز را نپذیرفته است.

 

طالبان تاکنون در مورد انفجارهای تروریستی مزار شریف و قندوز اظهار نظری نکرده است.

این انفجارها درحالی امروز به وقوع پیوست که دو روز پیش نیز انفجارهای مرگباری در یک مرکز آموزشی و یک مکتب در غرب کابل رخ داده بود.

 

کد خبر 1168279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha