اهانت به قرآن کریم نشان از ضعف منطق غرب در برابر اسلام است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: اهانت به قرآن کریم نشان از ضعف منطق غرب در برابر اسلام است و این اولین باری نیست که اهانت به قرآن و سوزاندن این کتاب مقدس در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲ اردیبهشت ماه حجت الاسلام «محمد جعفری » در خطبه های نماز جمعه آسمینون، اهانت به قرآن کریم نشان از ضعف منطق غرب در برابر اسلام است و این اولین باری نیست که اهانت به قرآن و سوزاندن این کتاب مقدس در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می افتد.

 
امام جمعه موقت آسمینون افزود: بهانه دولت‌های اروپایی و از جمله دولت سوئد در این اهانت و هتک حرمت، آزادی بیان است جالب این که پلیس سوئیس با فراخوان تجمع برای پنجشنبه و جمعه مخالفت کرده و دلیل مخالفت را نگرانی برای عدم تامین امنیت بیان کرده است.
 
وی تصریح کرد: این گونه اقدامات نشان از استیصال غرب در مقابل موج اسلام گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق در پاسخ گویی به منطق قوی اسلام است و ما اهانت به قرآن و همچنین حمله به شیعیان در افغانستان را محکوم می کنیم.
 
حجت الاسلام جعفری ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، ابراز کرد: پس از ۲ سال، امسال راهپیمایی روز قدس اولین راهپیمایی سراسری است که انجام می‌شود.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون اظهار کرد: شرایط منطقه و به ویژه فلسطین و التهابات و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه در حال وقوع است بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاومت فلسطین افزوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: توطئه های عادی سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی موجب خشم و انزجار مردمی شده که بیش از ۷۰ سال است با اشغالگران صهیونیست و اربابان آمریکایی و اروپایی و همراهان مرتجع عربی شان در حال مبارزه و مقابله هستند.
 
حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: اکنون فلسطین بیش از هر زمان به این حمایت سراسری آن هم از خاستگاه روز قدس و کشور محوری مقاومت، ایران انقلابی نیاز دارد و نباید بگذاریم جوانان دلاور و مقاومت فلسطین احساس تنهایی و غریبی کنند.
 
امام جمعه موقت آسمینون یادآور شد: صهیونیست‌ها از روز جمعه ۲۶ فروردین ماه همزمان با شروع عید آزادی یهود از قید برده داری فرعون های مصر به دنبال ورود به مسجد الاقصی و انجام اعمال مخصوص به این روز از جمله قربانی کردن بودند اما جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه موجب عقب نشینی صهیونیست ها شدند.
 
وی بیان کرد: در ادامه تلاش های زیادی از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت که با زخمی شدن صدها فلسطینی و دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر همراه بود، انتظار صهیونیست ها این بود که عادی سازی با مقامات عربی برای این رژیم امنیت زا باشد و موضوع فلسطین به حاشیه برود.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: اما عملیات های شهادت طلبانه نشان داد موضوع فلسطین به حاشیه نرفته است و خود فلسطینی ها مسئله فلسطین را در کانون تحولات منطقه نگه می دارند.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تاکید کرد: فلسطین بر خلاف کشورهای کوچک عربی که ساخته دست استعمار هستند، ریشه تاریخی دارد و دارای هویت ملی است، رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی ها یعنی مسجد الاقصی و هویت یعنی سرزمین فلسطین را از آن‌ها بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی ها آن را بپذیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین دیگر امیدی به تشکیلات خودگردان نیز ندارند و به این جمع‌بندی رسیده‌اند که دولت همسو با مردم گام بر نمی دارد بنابراین ضمن رد رویکرد دولت عزم خود را برای مقاومت در مقابل صهیونیست ها نشان داده اند.
 
حجت الاسلام جعفری با اشاره به افزایش قیمت های سرسام آور که ناشی از سیاست گذاری ها و حضور برخی مدیران و کارشناسان بر جای مانده از قبل است که باید جابجا شوند.
 
امام جمعه موقت آسمینون ابراز کرد: ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد به هنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالو صفت و زیاده‌خواهان و رانت خواران است که در دستگاه‌های و ادارات لانه کرده‌اند و به اختلال آفرینی‌ مشغول هستند باید دولت نسبت به این مسئله توجه بیشتری کند عامل آن را شناسایی و ریشه این همه ظلم به مردم را بخشکاند.
 
وی در خاتمه ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران و تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، از مسئولان خواست که نسبت به حل مشکلات کم آبی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر 1168420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha