شب قدر فرصتی برای تفکر و خودشناسی است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: اولین وظیفه ما در این شب ها این است که ظرفیت خودمان را مشخص کنیم تا این در سال بعد بهترین تقدیرات برای ما نوشته شود و خودشناسی مان را تقویت کنیم و هم چنین سطح تفکر خودمان را بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲ اردیبهشت ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی » در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن سفارش به تقوای الهی و تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، گفت: تقوا در این ایام طلائی ماه مبارک رمضان محرکی برای لذت بردن از مناجات با خدا است.

 
امام جمعه زهکلوت بیان کرد: دلیل مظلومیت امیر المومنین علی (ع) بعد از ارتحال پیامبر (ص)، عدم شناخت مردم از آن حضرت و ظلم سیزی این امام همام  و از همه مهمتر عدالت خواهی ایشان بود.
 
 وی افزود: عدالتی خواهی حضرت علی (ع) به گونه ای بود که موجب اعتراض خواص جامعه و شهادت آن شد و  از سوی دیگر جهل و کج فهمی گروهی از مردم زمانه زمینه بروز جنگ‌هایی همچون جنگ نهروان و جمل را به وجود آورد.
 
حجت الاسلام صادقی ضمن گرامیداشت شب های قدر، خاطرنشان کرد: اولین وظیفه ما در این شب ها این است که ظرفیت خودمان را مشخص کنیم تا این در سال بعد بهترین تقدیرات برای ما نوشته شود و خودشناسی مان را تقویت کنیم و هم چنین سطح تفکر خودمان را بالا ببریم و از همه بالاتر این شب ها فرصت طلایی برای توبه است.
 
خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به اهانت و هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، تاکید کرد: این اهانت در کشورهایی است که دم از آزادی بیان می زنند اما این گونه اقدامات نشان از ضعف آنها در مقابل اسلام گرایی  و تداوم دوگانه استانداردها در غرب دارد.
 
وی تاکید کرد: مردم ایران ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم این عمل را اهانت به تمامی انبیاء می دانند.
 
حجت الاسلام صادقی با در پیش بودن روز قدس، اظهار کرد: ان شاالله امسال گرامیداشت روز قدس باید باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.
 
امام جمعه زهکلوت شرایط منطقه به ویژه فلسطین را حساس دانست و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی و نوکران عرب شان در پی از یاد بردن آرمان های فلسطینیان هستند پی ما نباید بگذاریم جوانان فلسطینی احساس غربت کنند و ما باید با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، آرمان های قدس را احیا کنیم.
 
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی، ابراز کرد: یکی از دلایل گرانی کالا های اساسی، ناهماهنگی بین مسئولین و نداشتن هدف است، و نباید به جامعه ترس وارد کنند و هم چنین ضعف و عدم نظارت بر بازار است.
 
حجت الاسلام صادقی در خاتمه، تاکید کرد: خواسته مردم جازموریان از مسئولان و فرماندار این است که وضعیت بخشداری جازموریان را مشخص کنند چرا که نباید امورات روزمره مردم بلا تکلیف باشد.
کد خبر 1168427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha