سپاه از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است/ رسم غلط تیراندازی در مراسمات باید برچیده شود

حجت الاسلام غبیشاوی سپاه را از ارکان اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نیروی مقتدر همواره نظام را از آفت‌ها در امان نگه داشته و پاسداری از ثمرات انقلاب و ملت را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۲ اردیبهشت) در آئین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ اظهار کرد: نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ دستاوردهای نظام و خنثی کردن هجمه‌ها علیه انقلاب اسلامی بی‌ بدیل است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان سپاه را از ارکان اصلی انقلاب اسلامی خواند و افزود: این نیروی مقتدر همواره نظام را از آفت‌ها در امان نگه داشته و این ارگان انقلابی از انسان‌های مخلص و انقلابی که نمونه بارز آنها سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است تشکیل شده است.

 

وی تاسیس سپاه پاسداران در روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب را نشانه هوشیاری حضرت امام خمینی (ره) برشمرد و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همواره پاسداری از ثمرات انقلاب و ملت را برعهده دارد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تیراندازی در مراسم عزاداری اخیر در یکی از روستاهای آبادان ابراز کرد: برای کاهش تیراندازی بارها از شیوخ و معتمدین محلی کمک گرفته شده و نیاز است همه کسانی که مسئولیت دارند در زمینه فرهنگی در کاهش اینگونه اقدامات ایفای نقش کنند.

 

وی تیراندازی در مراسمات شادی و عزاداری را اقدامی ضد ارزش ها و رسوم خواند و اضافه کرد: می بایست این اقدامات غیرفرهنگی تلقی شوند چرا که تاکنون جزو حوادث جبران‌ ناپذیر مسئله دیگری در بر نداشته است.

 

امام جمعه آبادان تاکید کرد: تا کی قرار است چنین حوادثی را شاهد باشیم، مسئولان عقیدتی و سیاسی شهر وظیفه دارند و بزرگان شهر، شیوخ و نخبگان نیز باید وارد این مسئله شوند و جدی اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه استفاده از چنین اسلحه‌هایی در این مراسم و تیراندازی چند هزار تیر در یک ساعت، نشان دهنده آن است که به طور مرتب تسلیحات وارد منطقه می‌شود اذعان کرد: در حال حاضر مسئولیت ما کار فرهنگی موثر است و با وجود جمعیتی که در یک مجلس تیراندازی می‌کنند باید آن محل را ترک کنیم چه شیوخ، چه بزرگان و چه مسئولان، چرا که با ماندن آن را تائید کرده ایم، لذا باید تلاش کنیم این رسم غلط و خطر ناک برچیده شود.

 

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین به بمب‌ گذاری‌های اخیر در اماکن مقدس و به شهادت رساندن شیعیان در افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: این بمب‌ گذاری نگران کننده است، لذا نیاز است در خصوص توطئه‌های دشمنان علیه مسلمان و ایجاد فتنه بین شیعه و سنی هوشیار باشیم.

 

وی در پایان به زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و یاد آور شد: زندانیانی هستند که به دلیل جرائم غیرعمد وارد زندان شده اند، لذا کسانی که توانایی مالی دارند قبل از عید فطر به مراکز دیه مراجعه کنند تا در آزادی آن‌ها سهمی داشته باشند.

 

کد خبر 1168488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha