تهیه تقویم برنامه های فرهنگی و هنری با مشورت انجمن ها در سال جاری

درخشان گفت: تقویم فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ را با مشورت و بهره‌گیری از نظرات تخصصی هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و هنری خواهیم بست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، »امین درخشان» از برنامه‌های این اداره‌کل برای هنرمندان در سال 1401 خبر داد و اظهار کرد: به زودی نشست سالانه انجمن های فرهنگی و هنری سراسر استان برگزار خواهد شد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چندین جشنواره بزرگ ملی، منطقه‌ای و استانی در رشته‌های مختلف هنری برگزار خواهد شد که عناوین آنها به‌زودی اعلام می‌شود.

 

وی یکی از مهم ترین اولویت‌های ما برای سال جاری را تقویت جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح استان دانست و افزود: علاوه بر تقویت جشنواره‌های فرهنگی و هنری که در گذشته بوده، نگاهی خلاقانه نیز به جشنواره‌هایی که قرار است در آینده برگزار کنیم، خواهیم داشت. 

 

درخشان یادآور شد: به‌زودی و بعد از ماه مبارک رمضان، اجلاسیه و نشست یک‌روزه‌ای با انجمن‌های فرهنگی و هنری در استان را برگزار خواهیم کرد و در آن نشست، تقویم فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401 را با مشورت و بهره‌گیری از نظرات تخصصی هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و هنری خواهیم بست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آن نشست اعلام خواهیم کرد که چه برنامه‌ها و جشنواره هایی در سال 1401 توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اولویت‌های ما در کنار جشنواره‌های فرهنگی و هنری توجه به بحث آموزش است، ادامه داد: ما آموزش در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری شامل تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، شعر و داستان و دیگر رشته‌های فرهنگی و هنری را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

 

درخشان خاطرنشان کرد:: ضمن توجه به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، بحث آموزش را به عنوان یک اولویت جدی امسال مورد توجه قرار خواهیم داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها در پیشبرد توسعه استان، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که رسانه‌ها در گفتمان‌سازی در جامعه دارند، نسبت به مسائل آموزشیِ حوزه رسانه‌ها و خبرنگاران، هم جشنواره های رسانه ای و توجه به آموزش مورد توجه است.

 

وی یادآور شد: از ظرفیت افراد توانمند، خلاق و کارآمدِ حوزۀ رسانه و افراد صاحب نظر در سطح کشور، استفاده خواهیم کرد، چرا که ما اعتقاد داریم، آموزش خبرنگاران و ارتقای سواد رسانه‌ای، منجر به ارتقای شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری نیز خواهد شد.

کد خبر 1168603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha