دلیل قرن‌ها غیبت امام زمان(عج)، همان  است که سبب مظلومیت و شهادت امیرالمومنین(ع) شد

حجت‌الاسلام اباذری با بیان اینکه فقدان یارانی که با عهد و شهادت پیمان بسته باشند، سبب مظلومیت و شهادت امیرالمومنین(ع) شد، گفت: دلیل قرن‌ها غیبت امام زمان(عج) نیز همین است؛ ایشان برای ظهور نیروهایی خودساخته و دارای عهد با شهادت می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمود اباذری به مناسبت فرا رسیدن ۲۱ ماه مبارک رمضان، سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: در خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه است که: امام علی(ع) روی تخته سنگی ایستادند در حالی که جمع زیادی دور ایشان بودند و مطالب فراوانی درباره توحید و بعثت و ... بیان کردند تا رسیدند به جایی که همچون کسی که تنها مانده فریاد برآوردند: کجایند یارانی که داشتم و راه را خوب یافتند و بر مسیر حق سوار بودند؟ کجایند عمار، کجایند ذوشهادتین؟ کجایند آنها که با مرگ و شهادت عهد و پیمان بسته بودند.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: یارانی که اگر قرآن تلاوت می کردند در پی عمل به آن بودند ... حضرت امیر(ع) سپس دست بر محاسن گرفته و گریه ای طولانی کردند ایشان در سوز و گذار بودند که چرا جامعه آنطور که باید باشد، نیست!

 

وی با اشاره به قلت یاران صدیق و مخلص برای امام علی(ع)، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در میانه هفته فرمان جهاد دادند و هنوز هفته به پایان نرسیده بود که حضرت امیر(ع) را در محراب نماز ضربت زدند و به شهادت رساندند!

 

حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: مَثَل امام مَثَل کعبه است باید مردم بخواهند و اطاعت کنند و به محضر امام بروند تا ایشان هم اجازه اعمال ولایت داشته باشند و معضلات یکی پس از دیگری حل شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره امام زمان(عج) هم همین مطلب صادق است اینکه قرن ها است حضرت حجت(عج) در غیبت به سر می برند برای آن است که نیرو می خواهند نیروها و یارانی که با شهادت، عهد و پیمان بسته باشند و خودساخته باشند نه وابسته و حاضر باشند برای یاری دین خدا دست از جان بشویند. عصر غیبت دوران ‌آزمون برای رسیدن به چنین شایستگی‌ای است.

 

کد خبر 1168622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha