دفاع از مردم فلسطین جزو وظایف شرعی مسلمانان است

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها با تاکید بر گرامیداشت روز قدس گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین جزو وظایف شرعی مسلمانان است.

حجت الاسلام محمد صفری با تاکید بر گرامیداشت روز قدس گفت: دفاع از مظلوم از واجبات مسلمانان است؛ در واقع فلسطین جزء مصداق های بارز ظلمی است که توسط صهیونیسم جهانی با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی اتفاق افتاده است و نزدیک به یک قرن است که این مسئله وجود دارد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: جامعه فلسطین یک جامعه مسلمان نشین است و وظیفه آحاد مسلمانان این است که حمایت همه جانبه خودشان را نسبت به مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: ابتکار عمل بسیار خوبی را که حضرت امام خمینی (ره) داشتند و توانست سد راه بسیار محکمی در مقابل تجاوزات صهیونیست ها باشد، نامگذاری آخرین ماه مبارک رمضان به نام روز قدس است که در این روز حمایت از مردم فلسطین جزو وظایف مسلمانان است.

 

صفری گفت: ما وظیفه داریم مراسم این روز را پررنگ تر و قوی تر نسبت به سال های گذشته برگزار کنیم که این مسئله دلایل سیاسی، اخلاقی، شرعی و اسلامی دارد و از این جهت ما این روز را به فال نیک و خیر می گیریم؛ در واقع پررنگ شدن روز قدس باعث شکل گیری انتفاضه های متعدد شده است.

 

نماینده رودسر خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم گروه های فلسطینی نسبت به مسئله قدس وحدت نظر و اجماع داشته باشند که بتوانند از این ابزار نهایت استفاده را برای رهایی و آزادی مردم فلسطین داشته باشند.

 

 

کد خبر 1168812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha