لزوم مطالبه‌گری مؤمنانه/ سامانه پاسخگویی به مسائل اعتقادی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام نبی‌زاده بر لزوم مطالبه‌گری مؤمنانه تاکید کرد و با بیان اینکه هر کس باید در حوزه مسئولیت خود پاسخگو باشد گفت: باید شیوه کار فرهنگی در استان اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» ظهر امروز (یکشنبه 4 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی و کنشگران فرهنگی ما درخوزستان احتیاج به ارتقاء سطح دارند، بر لزوم مطالبه‌گری مؤمنانه تاکید کرد و گفت: ما باید بدون هیچ پیش‌زمینه ضمنی و حب و بغضی مسئولیت‌هایی را که بر عهده داریم از یکدیگر مطالبه کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه هیچ مسئولی نباید حریم امن داشته باشد اظهار کرد: هر کس باید در حوزه مسئولیت خود پاسخگو باشد و نباید از این پاسخگویی و مطالبه‌گری ناراحت باشد بلکه باید نسبت به این موضوع خاضع باشیم.

 

وی با اشاره به جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌های فرهنگی اضافه کرد: جزیره‌ای کار کردن به روحیات برمی‌گردد و نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا کارها تا حدود زیادی قائم به شخص است و روحیات شخص در کیفیت انجام وظایف اثرگذار است.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده تصریح کرد: در کشور ما برای هم‌افزایی حرکت‌های فرهنگی زیرساخت‌های کافی وجود دارد اما ضعف در روحیات افراد و موانعی است که در این زمینه ایجاد می‌شود؛ همچنین تجربه‌های ناموفق در برخی هم‌افزایی‌ها نیز به عدم ادامه آن تاثیرگذار است.

 

وی در خصوص نقشه فرهنگی استان عنوان کرد: نقشه فرهنگی خوزستان تابع نقشه فرهنگی کل کشور است؛ جلساتی برای اصلاح ساختار فرهنگی کشور در سراسر کشور با حضور فعالان، بزرگان و ایده‌پردازان از جمله در استان ما به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل شد که نتایج این جلسات و نظرات گردآوری و به شورای انقلاب فرهنگی منعکس شدکه امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مسئله فرهنگ در خوزستان با مسائل مختلفی عجین شده که برخی از آنها ناشی از تبعیض‌ها و برخی واقعیت‌ها است ابراز کرد: مردم خوزستان هنوز درگیر نیازهای اولیه زندگی همچون آب شرب هستند؛ امنیت عمومی، کنترل بازار، تفاوت قیمت‌ها در نقاط مختلف، ولنگاری و رها شدگی در برخی کارها، حاشیه‌نشینی، ریزگردها و ... از دیگر مسائل هستند که باعث آشفتگی ذهن مردم استان شده و همین مسائل در کاهش و کم اثر بودن فعالیت‌های فرهنگی در استان اثرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه باید شیوه کار فرهنگی را اصلاح کنیم افزود: در تبلیغات اسلامی خوزستان علاوه بر دستورالعمل‌های ابلاغی از مرکز، فعالیت‌هایی را متناسب با شرایط بومی استان برنامه‌ریزی کردیم که از جمله می‌توان به استقرار 30 روحانی در مساجد مناطق حاشیه‌ای اشاره کرد که هزینه این اقدام شالانه 720 میلیون تومان است.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده از راه‌اندازی مرکزی برای پاسخگویی به سوالات اعتقادی مردم در خوزستان خبر داد و بیان کرد: این سامانه با شماره 1814 توسط یک کانون فرهنگی تبلیغی در منطقه کوت‌عبدالله در مراحل عملیاتی شدن قرار دارد و هر کسی در هر نقطه از کشور می‌تواند با تماس با این شماره پاسخ سوالات اعتقادی خود را دریافت کند.

 

وی در خصوص تحت پوشش قرار دادن 530 مسجد در سال 1400 خاطر نشان کرد: در برخی از مساجد که مساجد شهری هستند، طرح امام محله انجام و در مساجد حاشیه‌ای و روستایی نیز طرح امام روستا اجرا شده که هر دو تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از دیگر ظرفیت‌های سازمان را شورای هیئات مذهبی دانست و اذعان کرد: در حال حاضر سه هزار هیئت مذهبی در استان داریم و بنا داریم در یک افق سه ساله تعداد هیوت‌های مذهبی ثبت شده استان را به ۱۰ هزار هیئت برسانیم.

 

وی از فعالیت ۱۲ قرارگاه فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد و تاکید کرد: این قرارگاه‌ها شامل مسجد، بانوان، مقابله با فرق ضاله، تشکل‌های مردمی، رسانه و فضای مجازی، آموزش اقشار تاثیرگذار، قرآنی، مدارس صدرا، قرارگاه پشتیبانی فرهنگی است.

 

کد خبر 1169057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha