جشنواره ملی و بین المللی تئاتر ایثار در گیلان برگزار می‌شود

داوطلب با بیان اینکه استان گیلان ۹۰ شهید معلم و ۶۶۰ شهید دانش‌آموز دارد گفت: جشنواره ملی و بین المللی تئاتر ایثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی داوطلب» امروز (دوشنبه، ۵ اردیبهشت) در سی و دومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: استان گیلان همواره استان اولین ها بوده است و امیدواریم امسال در روز جهانی روز قدس شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تصریح کرد: استان گیلان میزبان جشنواره ملی و بین المللی تئاتر ایثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی است و انتظار داریم این جشنواره در شهریور امسال برگزار شود بنابراین باید کمیته‌ تخصصی آن در گیلان تشکیل گردد.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان ۹۰ شهید معلم و ۶۶۰ شهید دانش‌آموز دارد ابراز داشت: از اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان می‌خواهیم در خصوص برگزاری مراسمات بزرگداشت این شهدا اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و اذعان کرد: بخشی از این کار انجام شده و امیدواریم با دستور ویژه استاندار گیلان این روند در سایر دستگاهای باقی مانده هر چه سریعتر انجام شود.

 

داوطلب تعداد کل نیروهای ایثارگر استان گیلان که مشمول طرح تبدیل وضعیت هستند را هزار و ۹۴۴ نفر ذکر کرد و گفت: تاکنون تبدیل وضعیت ۳۱۰ نفر از این ایثارگران انجام گرفته و تبدیل وضعیت هزار و ۵۴۳ نفر در دست انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه در گیلان حدود ۴۰۰ قلم از وسایل اصلی شهدای استان نگهداری و صیانت می‌شود اضافه کرد: ساختمانی که برای حفاظت از این آثار در محله پیرسرای رشت قرار گرفته مناسب و زیبنده نیست و امیدواریم بتوانیم با حمایت استانداری و ضمن انعقاد یک تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی موزه تخصصی شهدا را ایجاد کنیم.

 

محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه از آمادگی این دستگاه برای بزرگداشت هفته معلم و ایام شهادت استاد شهید مرتضی مطهری خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت روز معلم همایش معلمان و فرهنگیان شاخص استان گیلان در دهکده ساحلی برگزار می‌شود و یک روز را هم به روز شهدای فرهنگی اختصاص داده‌ایم.

 

 

کد خبر 1169225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha