بهره گیری بنیاد مسکن فارس از روش ساخت گروهی در طرح نهضت ملی مسکن

زمانی گفت: ساخت گروهی، موفق ترین شیوه تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است و فارس در طرح نهضت ملی مسکن با همین شیوه ساخت از بسیاری شاخص های کشوری در تولید مسکن پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (دوشنبه 5 اردیبهشت) در دیدار با استاندار فارس گفت: توسعه مسکن در استان فارس یک ضرورت و اولویت است و بنیاد مسکن فارس از همه فرصت های پیش رو در این زمینه بهره گیری می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با تقدیر از حمایت استاندار فارس در حوزه توسعه مسکن افزود: ساخت گروهی، موفق ترین شیوه تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است و فارس در طرح نهضت ملی مسکن با همین شیوه ساخت از بسیاری شاخص های کشوری در تولید مسکن پیشی گرفته است.

وی اضافه کرد: در این روش، افراد در قالب گروه‌ های 2 نفره تا ۱۰ نفره برای ساخت واحدهای 2 طبقه که زمین آن توسط بنیاد مسکن به آنها واگذار شده اقدام می کنند و این طرح در بسیاری از شهرهای مجری طرح نهضت ملی مسکن در فارس اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن در ادامه طرح اقدام ملی مسکن اما به شکل قانونمندتر و با منابع و اعتبارات شفاف ‌تری در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می ‌شود و در ۱۰۵ شهر استان آغاز شده است.

زمانی ادامه داد: تاکنون برای پنج هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در این طرح در استان زمین تامین و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و پنج هزار و ۲۱۹ متقاضی به این پروژه‌ها متصل شده که یک هزار و 200 واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌ اند.

وی اعلام کرد: به مناسبت سالگرد دهه حساب ۱۰۰ امام در ۲۲ روستای فارس بهسازی معابر با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌ شود و در حوزه و بهسازی مسکن روستایی انجام شده و  بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن محرومان و مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر را برعهده دارد و بنیاد مسکن فارس در ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را انجام می دهد.

زمانی تاکید کرد: با راه‌ اندازی سامانه «راهبر» که جهرم پایلوت آن است برای ساخت و ساز روستایی استان برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان نیاز به مراجعه نیست و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می ‌شود.

کد خبر 1169263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha