درنگی در مدارس فوق محروم کرج/ مدرسه بی سرایدار با ۱۵۰۰ دانش آموز

قاسم پور در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: آخرین چهارشنبه فروردین ۱۴۰۱ به دعوت برادران ضیائی فر بازدیدی از مدارس محروم خرمدشت سهرابیه و اختر اباد داشتیم که فرصت و درنگی در مدارس فوق محروم کرج شد.

خبرگزاری شبستان - البرز: « رضا قاسم پور» مدیر دبیرستان شهیدستان کرج در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: 

🔷محکومین به محرومیت و مظلومیت:

آخرین چهارشنبه فروردین ۱۴۰۱ به دعوت برادران ضیائی فر(خیر و کارآفرینان مبل آبنوس جاده قزلحصار) بازدیدی از مدارس محروم خرمدشت سهرابیه و اختر اباد داشتیم در این گزارش سعی می شود بخشی از مشکلات و معضلات مراکز آموزشی حواشی کرج را که بطور میدانی و به عینه مشاهده کرده ام با جادوی کلمات به تصویر کشم تا با تاسی از "اصل پروانه" شاید انتشار همین گزارش ها باعث ایجاد انگیزه برای تجمیع و چاره اندیشی مسئولین متفرق شهری، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی کمالشهر، چهارباغ و مهرشهرکرج برای کاستن از مشکلات مردم محروم و دوست داشتنی این مناطق که به‌ فرمایش امام خمینی ولی نعمتان مان هستند باشیم.

🔷استشمام بوی تعفن در مدرسه:

در معیت آقای "علی ضیائی فر" دوری قمری در خرمدشت می زنیم محرومیت و مظلومیت از سرتاپای شهرک موج می زند در پارک استاد شهریار خرمدشت توقفی می کنیم ظاهرن این مینی پارک تنها فضای سبز فعلی و سرپای خرمدشت می باشد. از کوچه پس کوچه های تنگ و تاریک و محصور در آپارتمانهای بی آسانسور رهسپار مدرسه ابتدایی "یادگار امام" در پایین دست شهرک با ۱۵۰۰ دانش آموز ابتدایی می شویم.ضلع جنوبی مدرسه محل چرای گوسفندان محلی است از ضلع غربی بوی تعفن از ضایعات،پسماند و تفکیک زباله شهرداری کمالشهر در مجاورت مدرسه بالا زده است نزدیک تعطیلی مدرسه بوده و اولیا برای استقبال از دلبندانشان در ضلع جنوبی حیاط مدرسه کیپ کیپ اتراق کرده اند.

 

🔷مدرسه بی سرایدار با ۱۵۰۰ دانش اموز:

حیاط مدرسه آکنده از آشغالهای است که احتمالا به واسطه باد از سمت ضایعاتی ها به محوطه مدرسه حواله شده است.به عنوان اولیا سری به مدرسه سه طبقه می زنیم متاسفانه ۱۵۰۰ دانش آموز در دو شیفت فاقد سرایدار و نیروی خدماتی است و مدرسه مملو از ضایعات خوراکی دانش آموزان است. ظاهرن پایان هفته و به واسطه کارکنان و یا نیروی آزاد مدرسه هفتگی تمیز می شود. اوضاع عمومی عمرانی مدرسه نامساعد بوده و پنجره های شکسته و دربهای زوار در رفته تداعي گر "نظریه پنجره شکسته" است. ضیائی فر با مشاهده درب کلاس ها (باعث خجالت و شرمندگی اداره نوسازی مدارس) قول می دهد در عرض یک هفته کاری برای مدرسه انجام دهد.

🔷 دکتر بهمنی؛ دقیقا کجایی؟ کجا

خلاصه در جمع بندی متوجه شدیم که مشکلات مدرسه "یادگار امام" خرمدشت بیشتر معطوف به تفکیک زباله کمالشهر در مجاورت مدرسه است برای پیگیری موضوع تماس ناموفقی با دکتر بهمنی شهردار کمالشهر دارم انتظار می رود شورا و شهرداری کمالشهر برای استقرار ماشینهای مصالح سیما منظر مکان یابی و جانمایی بهتری در چنته داشته باشند. همچنین روشنایی پل شهدای حصارک وضعیت نامطلوبی داشته و روشنایی رپشنای ندارد.

🔷 متولیان متکثر جاده قزلحصار

از مدرسه خارج شده گشتی در اطراف می زنیم اداره راه و شهرسازی بابت دو خط کردن راه آهن تهران_ تبریز پل روگذر را استارت زده و پس از دو خطه شدن، تجهیز و تعریض پل و عرشه را نصفه نیمه رها کرده است اهالی می گویند هر از گاهی به خاطر نواقصات این پل، تصادفات قربانی می گیرد معلوم نیست باید مردم بابت ندانم کاری و سهل انگاری نامسئولان چند نفر دیگر تلفات و قربانی دهند تا بالاخره مشکلات این پل به سامان رسد؟ به راستی چرا تاکنون خبر موثری از مسئولین ملی،استانی و شهری برای پیگیری و تکمیل و تعریض  عرشه پل و ساماندهی جاده بین المللی قزلحصار منتهی به فرودگاه پیام با حجم ترافیک بالا نیست؟
بخشی از مشکل بی سامانی جاده ترانزیتی قزلحصار معطوف به نداشتن متولی خاص و بلاتکلیفی حواشی این جاده حیاتی است.سمت راست جاده (پسا پل)مربوط به شهرستان تازه تاسیس چهارباغ،سمت چپ مربوط به شهرستان کرج است.

 

🔷 روگذر ناایمن روی جاده قزلحصار

روگذری برای تردد دانش آموزان اخترآبادی و سهرابیه روی جاده نصب شده است. این روگذر مستهلک، ناامن و بدون حفاظ های لازم بوده و عابرین و دانش آموزان معمولا ترجیح می دهند خطر عبور از عرض جاده را به جان خریده ولی ریسک عبور از پل معلق را نکنند.

🔷 مدرسه ای در محاصره مخاطرات

 در ادامه مسیر وارد شهرک سهرابیه می شویم مدرسه امام خمینی(ره) از دور هویداست ضلع غربی مدرسه با فاصله ای، مشرف به جاده قزلحصار بوده و محوطه باز غرب مدرسه محلی برای پارک ماشین های سنگین ضایعاتی و همچنین لوله های آب و فاضلاب بسیار قطور است. اهالی می گویند شبها داخل لوله ها مکان امنی برای تردد و استقرار معتادین و مزاحمین محلی است.
مدرسه در حال تعطیلی است. فوج دانش آموزان دختر، محوطه درون و برون مدرسه را عطرآگین کرده است.جوبهای روباز کنار مدرسه منظره زشتی به مدرسه داده و محل تکثیر حیوانات موذی و جولانگاه موشهای گربه صفت ست.
بخشی از حیاط مدرسه نشست کرده و موتور خانه قدیمی در آن مدفن و به زباله دانی مبدل شده است.مجاورت مدرسه نیازمند ساماندهی به همت شهرداری و سایر مسئولین مرتبط شهری است.

🔷آقای شهردار منتظریم

با گشت و گذار از کوچه پس کوچه های اختراباد وارد مجموعه معظم "مبل آبنوس" می شویم.انواع شکلات ها و خوردنی و تنقلات زینت بخش دفتر مدیریت بوده و زبان روزه به ما چشمک می زنند. خلاصه خرما بر نخیل و دست روزه داران کوتاه است.گپ و گفتی با برادران ضیائی فر در چرایی و چگونگی ساماندهی مدارس مناطق محروم حاشیه جاده قزلحصار می زنیم و راههای پیگیری مشکلات مرتبط به ساماندهی حاشیه جاده قزلحصار و تجمع بی حد و حصر ضایعات چی های مستقر در منطقه را مرور می کنیم برادران ضیائی فر گزارش مفصلی از پیشینه منطقه و تارخچه پیگیری های انجام شده همراه با نامه نگاری ها و مستندات را ارائه می کنند با تماس "شمسعلی ضیائی فر" گپی با شهردار منطقه ۳ مهرشهر زده و مشکلات پیرامونی مدرسه سهرابیه را یادآور می شوم مهندس عابدینی ظاهرن اهل فن و اهل دل است و تبار من و شهیدستان را بهتر از خودم می شناسد.
شهردار با خوشروئی تمام قول می دهد در اولین فرصت بازدید مجددی از منطقه سهرابیه داشته و مزاحمت‌های بیرونی مدرسه حضرت امام خمینی(ره) را رفع رجوع نماید.

 

🔷 مشکلات ترکیبی مستلزم راه حل ترکیبی است.

هفته پیش مصاحبه ای مفصل با "مراد مالمیر" رئیس ناحیه ۴ کرج داشتم ایشان به خاطر پیگیری مجدانه مشکلات‌مدارس حاشیه، اشراف به موضوع داشتند. متاسفانه مشکل سرایدار در آموزش و پرورش بسیار جدی است و مدارس حواشی مناطق محروم مشکلات مضاعفی داشته و حل آنها مستلزم تجمیع و به صف شدن مسولین خدمات شهری، امنیتی،شوراها، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و... است.
آموزش و پرورش البرز سالانه پذیرای بیش از یکصد هزار مهاجر و بیست هزار دانش آموز است به سیل بی پایان مهاجرین داخلی باید هجوم بی امان افاغنه را نیز بیافزاییم و اینچنین آموزش و پرورش البرز با تراکم دانش آموزی بالا در شاخص ها معمولا از آخر اول است.
مقرر گردید پایان بهار دوباره از منطقه دیدن کنیم تا شاهد عمل به وعده مسئولی و پیگیری میدانی مشکلات باشیم.

 

 

کد خبر 1169298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha