رفتار و زندگی شهادت گونه انسان را به درجه رفیع شهادت نزدیك می كند

حجت الاسلام والمسلمین دكتر صنیعی گفت: حضرت علی (ع) دائما به دنبال شهادت بود. به همین دلیل فرمودند: به خدای كعبه رستگار شدم. یعنی ایشان از اینكه به خدای خود رسیدند، ابراز خرسندی نمودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ حجت الاسلام والمسلمین دكتر «صنیعی» كارشناس مذهبی در بخشی از برنامه بر آستان جانان گفت: حضرت علی (ع) دائما به دنبال شهادت بود. به همین دلیل فرمودند: به خدای كعبه رستگار شدم. یعنی ایشان از اینكه به خدای خود رسیدند، ابراز خرسندی نمودند. می توان گفت رفتار شهادت گونه و زندگی شهادت گونه ما را به شهادت خواهد رساند. آن چیزی كه فاصله میان محب و محبوب است، مرگ است.

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) نزد ائمه معصومین (ع) اظهار داشت: شاه كلید توسل به امامان معصوم (ع) این است كه آنان را به جان مادرشان فاطمه زهرا (س) قسم دهیم تا خواسته هایمان به اجابت برسد.

 

دكتر صنیع خوانی همچنین تصریح كرد: اگر واقعا محب اهل بیت (ع) و شیعه باشیم باید در عملكردمان نمود پیدا كند. وقتی تبعیت صورت گیرد و تقوا پیشه كنیم، خداوند رزق مادی و معنوی خود را بیشتر به ما عرضه می كند. ما باید تلاش كنیم تا نگرش و ارادت خود را به حضرات معصومین (ع) بیشتر كنیم و از زندگی مادی فاصله بگیریم. چرا كه حب خداوند و حب دنیوی در كنار هم نمی گنجند. باید حساب و كتاب دنیا و آخرت خود را داشته باشیم. امام حسین (ع) می فرمایند: مردم یا عالم ربانی هستند یا بر سر سفره عالم ربانی می نشینند و یا حزب باد هستند. ما اگر امام حسینی باشیم ولی به سوی عالم ربانی نرویم گویی حزب باد هستیم. گفتنی است «برآستان جانان» ویژه برنامه افطار رادیو قرآن و كاری از گروه اطلاع‌رسانی این شبكه رادیویی است كه در ایام ماه مبارك رمضان هر روز ساعت ۱۵:۲۵ بصورت زنده با اجرای دكترغلامرضا احمدی و دكتر مرتضی جوادی و به تهیه كنندگی دكتر مرتضی جوادی، سمیرا قنبری، فاطمه قاسم آبادی، سمیه خراج، مونا توسلی و فاطمه رحمانی پخش خواهد شد.

 

 این برنامه با محوریت دعا خوانی و مناجات و با پخش ترتیل یك جزء قرآن كریم در هر روز به صورت ترتیل توسط ۳ مرتل به روی آنتن می رود. مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبكه استفاده و در جریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قرار بگیرند و دیدگاه و نظرات خود را از طریق سامانه پیامكی، تلفن گویا و صفحه مجازی شبكه با ما در میان گذارند. از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده ما باشید.

کد خبر 1169310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha