طرح خرید دام مازاد دامداران ایلام اجرا می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با توجه به موافقت وزارت‌خانه با خرید دام میش حذفی عشایر به صورت لاشه، لاشه‌ها بدون دنبه و به قیمت هر کیلو گرم ۸۵۰ هزار ریال خریداری و مبلغ تمام شده تحویل دامدار می‌شود.

«آذرنوش عموزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با توجه به ادامه روند خشکسالی و تقاضای متعدد دامداران و مسئولان  استانی مبنی بر اجرای خرید دام عشایر و باتوجه به موافقت وزارت‌خانه با خرید دام میش حذفی عشایر به صورت لاشه موافقت شد.

 

وی با بیان اینکه این لاشه‌ها بدون دنبه و  به قیمت هر کیلو گرم 850  هزار ریال خریداری ومبلغ تمام شده تحویل دامدار می‌شود، گفت: اداره کل امور عشایر و پشتیبانی امور دام و همچنین اتحادیه دامداران عشایر  باید  در اسرع وقت نسبت به جمع‌بندی و خرید دام مازاد عشایراستان به اولویت شهرستانی و تحویل آن به کشتارگاه استان در استان اقدام کنند.

 

عموزاده تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های به عمل آمده با وزیر و رئیس سازمان عشایر کشور تنها با استانهای خراسان رضوی و استان ایلام جهت خرید دام مازاد عشایر به صورت لاشه‌ای موافقت شده است.

 

وی گفت: همچنین پس از بررسی و ارائه راهکارهای لازم  توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و اخذ موافقت عملیات انتقال دام به این استان صورت  گرفت و دامداران ایلامی می توانند نسبت به انتقال دام های خود جهت چرا به استان کردستان انتقال دهند.

کد خبر 1169316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha